Monday, June 9, 2008

henpon buruk

Pagi ni aku terpandangkn henpon sony ericsson buruk aku.. telintas kt paler otak aku... naperlah dia diselamatkan masa aku telupa ambil masa tetinggal atas bonet keter 4 bulan lepas..

Masa tu dah terhempas, tecampak dari keter aku masa aku kona baring masuk simpang ke Alamanda tu.. aku spontan teringat kat henpon aku...eh..henpon aku ke yg tejatuh tuh.. Yang kawan yang dok sebelah aku tu watper nya la baik ati sangat, sanggup turun pi kutip henpon yg dah berderai tu...

kalu dia tak der, komfem aku bebuat tk nmpak jer henpon tu jatuh... lantas, aku dah ader henpon baru dah arini... Aku pulak, dengan skemanya, menyambung semula hayat tipon tuh dan sungguh menakjubkan, henpon tu masih berfungsi dengan baik walaupun rupernya dh tk secantik dulu. semua ni mangla ader hikmahnya... jimat duit...dan mang Tuhan mau aku terus menggunakan tipon yg dah banyak bejasa tuh...

Biarlah org lain dah pakai hp canggih...3g, pda ke..aper ke...aku tetap kener pakai tipon buruk ni...mang tk dpt nk carik seruper dengannya.... tipon buruk aku ni ada segalanya.. Ader dictionary, ada Al Quran 30juz...boleh gak amek gamba...rakam suara... kira canggih gak lah pada aku...cuma buruk sangat dah ropernya.

 Kalu Nokia ni, mang aku dah tuka casing dia...tpi sony...mana nk carik??? klu ader, mesti yg ori...pehtu mahal lak tu kan..tk dapek RM10 ke bawah kan...hehhe...aku ni bekira sgguh bab beli membeli ni...klu free mang aku gema sangat2.. dah la...nk sambung kijer... membebel lak kt sini.. daaaa..

4 comments:

dizz said...

uih sonny ericson gak ke, takkan buruk sgt dah ada mp3, kamera, semua tu... baru lagi lah tu kot, model apa yek.. ceq pun guna SE, k810, disebabkan anak2 suka main game, keybutton dia yg atas2 tu dah tak brapa best, kadang lambat nak guna, tu yg jadi tak suka nih... tapi I bukanlah jenih ikut perkembangan ni, model lama pun lamalah asal selesa. 1 je yg sayang ni pasal ada Quran 114 surrah tu, sayang pasai tu je.

lupakanje said...

ala..kteh...K300i jer... dlu rerebut bebudak ni minjam...la ni tk pandang..sbb memasing da ader hp lgi canggih dari uminya..

my name is E said...

ader sstgh pengguna hp nieh plak, hp canggih da...siap ader 3G lagie tueh..tp, hny reti guner angkat kol jer..nk taip sms pun suruh ank dier taipkan..biler tny "naper tak guner yg dulue, dulue kan sng nk pakai." dijawabnyer plak, "tak searus dgn peredaran zmn skrg lar.."

p/s : kdg2x klu org yg veteran nieh (t'utama laki lar) expert dlm m'gunakan hp nieh takut jugak. ader plak yg tiap2x mlm nnti bunyi sms dtg berbalas2x..skurang2x nyer biler disuruhnya si anak tueh tolg blskan sms si pguna hp tueh, tau lah si anak tueh aper yg di sms kan oleh pguna hp tueh....hehehehe

My Name Is E,

lupekanje said...

E, tawu tk aper...tpi kan E, klu ada org nk adiahkan acik henpon cecanggih, acik ndak ajer...dan acik tkkan suh anak2 tulun gunakan...walopun acik ni golongan veteran...pocah gasio den nnt...hahah..
*mcm la ada sgt resia...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-