Pagi ni aku terpandangkn henpon sony ericsson buruk aku.. telintas kt paler otak aku...
naperlah dia diselamatkan masa aku telupa ambil masa tetinggal atas bonet keter 4 bulan lepas..
Masa tu dah terhempas, tecampak dari keter aku masa aku kona baring masuk simpang ke Alamanda tu..
aku spontan teringat kat henpon aku...eh..henpon aku ke yg tejatuh tuh..
Yang kawan yang dok sebelah aku tu watper nya la baik ati sangat, sanggup turun pi kutip henpon yg dah berderai tu...
kalu dia tak der, komfem aku bebuat tk nmpak jer henpon tu jatuh... lantas, aku dah ader henpon baru dah arini...
Aku pulak, dengan skemanya, menyambung semula hayat tipon tuh dan sungguh menakjubkan, henpon tu masih berfungsi dengan baik walaupun rupernya dh tk secantik dulu.
semua ni mangla ader hikmahnya... jimat duit...dan mang Tuhan mau aku terus menggunakan tipon yg dah banyak bejasa tuh...
Biarlah org lain dah pakai hp canggih...3g, pda ke..aper ke...aku tetap kener pakai tipon buruk ni...mang tk dpt nk carik seruper dengannya....
tipon buruk aku ni ada segalanya.. Ader dictionary, ada Al Quran 30juz...boleh gak amek gamba...rakam suara...
kira canggih gak lah pada aku...cuma buruk sangat dah ropernya.
Kalu Nokia ni, mang aku dah tuka casing dia...tpi sony...mana nk carik??? klu ader, mesti yg ori...pehtu mahal lak tu kan..tk dapek RM10 ke bawah kan...hehhe...aku ni bekira sgguh bab beli membeli ni...klu free mang aku gema sangat2..
dah la...nk sambung kijer... membebel lak kt sini..
daaaa..
Monday, June 9, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
uih sonny ericson gak ke, takkan buruk sgt dah ada mp3, kamera, semua tu... baru lagi lah tu kot, model apa yek.. ceq pun guna SE, k810, disebabkan anak2 suka main game, keybutton dia yg atas2 tu dah tak brapa best, kadang lambat nak guna, tu yg jadi tak suka nih... tapi I bukanlah jenih ikut perkembangan ni, model lama pun lamalah asal selesa. 1 je yg sayang ni pasal ada Quran 114 surrah tu, sayang pasai tu je.
ReplyDeleteala..kteh...K300i jer... dlu rerebut bebudak ni minjam...la ni tk pandang..sbb memasing da ader hp lgi canggih dari uminya..
ReplyDeleteader sstgh pengguna hp nieh plak, hp canggih da...siap ader 3G lagie tueh..tp, hny reti guner angkat kol jer..nk taip sms pun suruh ank dier taipkan..biler tny "naper tak guner yg dulue, dulue kan sng nk pakai." dijawabnyer plak, "tak searus dgn peredaran zmn skrg lar.."
ReplyDeletep/s : kdg2x klu org yg veteran nieh (t'utama laki lar) expert dlm m'gunakan hp nieh takut jugak. ader plak yg tiap2x mlm nnti bunyi sms dtg berbalas2x..skurang2x nyer biler disuruhnya si anak tueh tolg blskan sms si pguna hp tueh, tau lah si anak tueh aper yg di sms kan oleh pguna hp tueh....hehehehe
My Name Is E,
E, tawu tk aper...tpi kan E, klu ada org nk adiahkan acik henpon cecanggih, acik ndak ajer...dan acik tkkan suh anak2 tulun gunakan...walopun acik ni golongan veteran...pocah gasio den nnt...hahah..
ReplyDelete*mcm la ada sgt resia...