Wednesday, June 18, 2008

apadajadi ngan aku ni..

Dalam minggu ni aku sik nk tdo je bila balik dri keje. Semalam pun camni... aku dh plan cantik2 dah nk pi ikut kelas kt masejid yg da lama aku tk pi. Siap cakap ngan Shahmah,
"Umi nk pegi mesejid malam ni... kamu tk pi memana kan??" Dia hangguk je.

Dahla mggu lepas aku tk pi, alasan, demam. Minggu ni...alasan ngantuk...???? Patut ka???
Tapi mang aku ngantuks sangat2...pas maghrib, mata aku cam penuh ngan syetan yang begayut2 kt kelopak mata aku nih..
Setan tu cam kata.. "Acik toksahla pi masejid....acik penat...acik letih....acik tdo jer lah..."

Huwaaaaaaaaaaa...aku tegoda gak akhirnya. Aku trus cam kener penama tu...ala...pukau...ha....kener pukau kah aku ni..?? sampaikan sms dari kawan jauh aku pun aku tk sedar biler masuknya...tau2 henpon kt dlm tgn aku...dan aku picit...tenmpak la berbalam2.... kelabuuu je tulisan tuh... dpt la baca sesikit... aku nk jawab sangat...tpi aku ibarat robot yg da abeh bateri masa tuh... Maafkan acik wahai teman. Malam ni acik bukan macam acik di malam2 yg biasa, meminta teman-teman menemankan acik... mengacau kawan-kawan dengan mesej acik.. Acik pensan malam ni.

Moral of the story, Syaitan memang dengki kalu kita nk pi majlis agama...majlis bebaik. Ada jer masalah yg ditimbulkannya kat kita. So, spatutnya, kita lawan. bentengkan diri kita dengan benteng iman...perisai takwa.

3 comments:

dizz said...

uihhh dah buat balik keje lama jadi peronda mlm ka? kalau dulu 1 tempat ja meronda, senang, boleh pecah rekod, tapi zaman la ni manyak tempat nak ronda oooo...

tang pengajaran tu setuju sgt, elok le kalau sedar ahaks.

cen said...

hahah..peringatan buat diri yg lupa dan alpa

my name is E said...

mak E kater, klu time azan berkumandang jgn masuk bilik air..sbb setan sumer bertempiaran lari masuk dlm bilik air..

p/s : bilik air nmpk jer bersih, tp itulah habitat yg plg mereka suka.

My Name Is E,

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-