"Umi nk pegi mesejid malam ni... kamu tk pi memana kan??" Dia hangguk je.
Dahla mggu lepas aku tk pi, alasan, demam. Minggu ni...alasan ngantuk...???? Patut ka???
Tapi mang aku ngantuks sangat2...pas maghrib, mata aku cam penuh ngan syetan yang begayut2 kt kelopak mata aku nih..
Setan tu cam kata.. "Acik toksahla pi masejid....acik penat...acik letih....acik tdo jer lah..."
Huwaaaaaaaaaaa...aku tegoda gak akhirnya. Aku trus cam kener penama tu...ala...pukau...ha....kener pukau kah aku ni..?? sampaikan sms dari kawan jauh aku pun aku tk sedar biler masuknya...tau2 henpon kt dlm tgn aku...dan aku picit...tenmpak la berbalam2.... kelabuuu je tulisan tuh... dpt la baca sesikit... aku nk jawab sangat...tpi aku ibarat robot yg da abeh bateri masa tuh... Maafkan acik wahai teman. Malam ni acik bukan macam acik di malam2 yg biasa, meminta teman-teman menemankan acik... mengacau kawan-kawan dengan mesej acik.. Acik pensan malam ni.
Moral of the story, Syaitan memang dengki kalu kita nk pi majlis agama...majlis bebaik. Ada jer masalah yg ditimbulkannya kat kita. So, spatutnya, kita lawan. bentengkan diri kita dengan benteng iman...perisai takwa.
uihhh dah buat balik keje lama jadi peronda mlm ka? kalau dulu 1 tempat ja meronda, senang, boleh pecah rekod, tapi zaman la ni manyak tempat nak ronda oooo...
ReplyDeletetang pengajaran tu setuju sgt, elok le kalau sedar ahaks.
hahah..peringatan buat diri yg lupa dan alpa
ReplyDeletemak E kater, klu time azan berkumandang jgn masuk bilik air..sbb setan sumer bertempiaran lari masuk dlm bilik air..
ReplyDeletep/s : bilik air nmpk jer bersih, tp itulah habitat yg plg mereka suka.
My Name Is E,