Dah betukar tahun dah hari ni. Acik gi kijer gak arini. Sekarang tengah mood untuk OT je...tak kira, cuti ke, tak cuti ke... sebab keje banyak. Semalam sampai lagi satu bundle borang permohonan program NPQEL yang dah lama acik nantikan.
Ingat nak start buat hari ni. Tapi tringat pulak projek yg dibincang dengan bos kemarin dulu...
Bila keje dah banyak, tak tau mana nak capai dulu...huh...
maka acik buat la pojek tuh...tetengah buat tu, datang cik mah pulak, ajak berbincang pasal nak buat peningkatan perkhidmatan di kaunter.
Bagus jugak idea dia.. Acik dah lama nk buat Kertas cadangan atau komen pelanggan letak kat depan kaunter opis nih... tpi tah apa menghalang. Tringat tawon lepas, masa msih duk kat aras 12, ada acik perbaharui borang cadangan tu..letak kat kotak cadangan di kaunter...tapi, sampai kertas biru tu jadik roner coklat, tak ada guest yang datang yg nak isikpun...hentahle...sbb tu gaknya tawar hati nak buat masa kat aras 13 nih.
Tapi, perbincangan dengan cik mah arini, membuka hati acik yg salu hangat2 ta** ayam je ..hehhe
terus pulak acik buat borang baru...tapi sekerat jalan gak..sbb tringat kerja yang bos suh buat tu....aaaaargghh..mana satu aku nak buat nihhh...lelama, haripun petang...lalu aku balik...hahaha..
Sebelum telupa, acik nak wat promosi percuma untuk satu restoren baru bukak kat Bangi...dekat ngan umah acik nih..
Semalam temankan Cik Ida yg nak gi beli tiket bas kat Kajang nak balik ke Aloq Staq... bila kami lalu kat area SOHO tu, (yg duk Bangi mesti tau..SOHO yg tak jauh dari Kg Datuk Baginda tu..) tenampak la Caiyo' Bistro.... dah lama dah acik nampak..tpi tk de geng nak singgah.. Cik Ida kata, balik nnt kita makan kat situ nak...
acik okeh je..hehhe..
Hmmm..kami order nasik goreng kerabu... naik kelabu mata kami makan.. payah nak ngabihkannya sebab terasa banyak sgt... harga pun berpatutan..
Lepas ni kita ajak kenkawan lain makan berjemaah kat sini nak... kata Cik Ida..
Acik ok lagi...hehhe.. sesekali ekk..
Teringat budak kecik yang entertain kami kat dalam restoren tuh.. dia bawak menu alacarte, tunjukkan kat kami... yang ni syedapp... ni syedap...ni syedapp..
amboooiihh...budak kenit ni..kekecik da pandai nak niaga... roper2nya anak tokei.. heheh
acik koba kat dia.. haa...yg syedap2 tu...meh banjer acik yoo....hehhe.. ngango budak tuh..@#@$%
Malam 01012009, acik jaga sorang pesakit gigi kat umah acik..Cik Ida.. sian dia tau...kehilangan pertama di tahun 2009... hilang gigi.dan hilang duit..hahaha...uppps... sori..mau acik kener pelangkung ngan dia nnt...hehhe
Mahalnyer cabut gigi yek... dah la payah nk carik klinik gigi yg bukak..(dokter coti tahun baru la...) Acik tingat sya ada habaq pasal klinik yg kat Presint 8 tu...acik cober tipon,
setelah mintak kat sya nombornya (pers taim tipon sya nih...tekajuit wak ang... sya cakap nogori pokat...haha..), tpi tk ada yg angkat kat klinik tuh..komfem la tutup..lelama, pegi round Bangi lak.. pndek citer, kami masukla kat klinik aper tah namanya..Lisa Alis..
Gigi lain yg sakit, gigi lain yg dicabut..kener 100 lebih..dahla gigi elok yg dicabutnya tuh..utk elak sakit lagi teruk katanya..huh..takmo la acik cabut gigi...klu tk tepaksa, mang acik tk menempuh klinik nih... fobia...
Oklah...dah ngantuk. Sabtu ni nak balik kampung..sik balik kampung je kan..alahai..semenjak minyak turun reger balik nih...rasa tk kisahla klu balik tetiap minggupun....
sok lom tau hapdet blog...sbb mesti bz...so, acik ucapkan selamat berhujung minggu pd semua.. jaga diri, jaga keluarga bebaik... Ingat Allah selalu... moga smua mendapat perlindungan Ilahi...nanti cerita lagi.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteammvoiii, bestnyerr balek kamfonggs.. kannns
ReplyDeleteHa ha cam bunyi orang negeri sesat je achik, belajau ngan MIL dulu, dah dia memang oghang adat pepatih.. memula sekali yg dibelajar perkataan "ontok2"
ReplyDeleteKat mana ek Caiyo Bistro tu.. asyik gi ke Bangi Kopitiam, Village View.. nak gak rasa kat tempat lain
sya..
ReplyDeletekalau dah ontok2 apo nak belajar lae.. hehe
kalau nak belajar kena lah selalu melangok.. hehe
En_me ..err..bru nk jwb..boley tk..hehe..
ReplyDeletebalik kg, tk baper best. tpi klu yg jauuuuuuuh kat perantauan, balik kampung memang diidam2kan.....hehhe..
ni sbb dkt...bebila nk balik, stat injin keter...bedesupppp...sampai.
sya,
ong melaka kan mang ramai yg slang NS gak...yg duk kat sempadan yg yenyer..hehhe
da pegi ke kat caiyok bistro tu? acik ni masuk kat mana pun kata sodap...hehhe
zino,
hehe..pandai sya tu...dlm mengontok2kan diri...cakap NS dia berabuk...hahah