Acik tingin bubur Asyura la...
sedap nya...yg version utara, version selatan, atau version timur...semua sedap...ader sesaper nak sedekah kat acik tk....??? anto la....acik ni anak yatim..pehtu ibu tunggul pulak tuh....pahala tau....bulan Muharam yang mulia ini....
Nak masak sendiri boleh...tapi tu lah...nak bagi pahala kat org lain...haha..

Ok..sok kita tunggu, acik dapat merasa bubur asyura ke idak...lalalaa...;p
sy nak jer antar kat Acik.. tapi masalahnyer.. sy tak tau nak buat.. next year insyaallah yer acik..
ReplyDeleteheheh..kat sini kata pandai makan je..
ReplyDeleteachik sya suka nan selatan punya. Yang pantai timur tak leh masuk ke tekak lak.
ReplyDeleteKeliur tenguk gambar yg bawah tu.. achik kalau ada yg bagi .. kita share ek sya pun ibu tunggal gak he he he
arini tadi saya masak bubur lambuk..ahakss
ReplyDeletehehhehe..mmg sedap..sib baik makcik sy sh buat awl2, b4 sy dtg cni, khas utk sy..takdela kempunan..
ReplyDeleteperghhhh, baru je nak minta cikit, rupanya dia pun minta kat org juga. ingatkan acik yang buat.
ReplyDeletesya,
ReplyDeleterasa2nya, cam nk dapat yg kat ats tu jer esok...heheh..
ungkunor,
mencikk...citer je...
tapi I tell u..aritu acik buat gak bubur ..tpi bukan bubur lambuk...bubur lambakk...hahha..
untuk org sakit gigi...
org sakit gigi makan 2 mangkuk..acik makan 4 mangkuk...syedappp gak..
Eila..
sib dah makan kan...klu idak, dengo jer la akak ngko ni becerita..
err...ieqa mesti teliur...nnt sok acik masukkan gambo bubur asyura kak nab...hahaha
zany,
acik bukan tk ndak buat...acik nk bagi peluang org lain buat...
kalu acik yang buat...tk sedap la...biasalah...kita tk rasa nikmat apa yg kita masak sendiri..tpi klu orang lain buat..sedaaaaaaaaaaaaaapp manjang.!!!!
dah dapat ke bubur yg di idamkan tu..
ReplyDeletebelom la zino...tk de saper nk nganto pun..:)
ReplyDeletewaaa kak chah, tau2 jaa saya duk telan air liur tgk bubo assyura tu, versi pntai timor- itam2 manis..hehehe adeii camne nk wat sdiri eks, huuuuu "sesekali kurasa teringin" (lagu shima)...iLA. tak aci aa makan dlu-jelesss
ReplyDeletelebur je ieqa....jadikla bubur asyura....janji ada campuran kekacang tu semua...heheh..
ReplyDeletedahh..toksah tingin2...klu nk, akak poskan gambau bubur asyura tu nanti..haha
salam..saya suka bubur timur..padat gitu.
ReplyDeleteye ker...alahai..acik da lama tk makan bubur asyura belah timur...dah lupa rasa camner...yg pasti, manissssssss...mcm orang2nya...yeaaahh...
ReplyDelete(anak2ku orghe kelate ye...hehe..)