Thursday, January 8, 2009

Bubur Asyura

Acik tingin bubur Asyura la...
sedap nya...yg version utara, version selatan, atau version timur...semua sedap...ader sesaper nak sedekah kat acik tk....??? anto la....acik ni anak yatim..pehtu ibu tunggul pulak tuh....pahala tau....bulan Muharam yang mulia ini....
Nak masak sendiri boleh...tapi tu lah...nak bagi pahala kat org lain...haha..
Ok..sok kita tunggu, acik dapat merasa bubur asyura ke idak...lalalaa...;p

13 comments:

aishifa said...

sy nak jer antar kat Acik.. tapi masalahnyer.. sy tak tau nak buat.. next year insyaallah yer acik..

lupekanje said...

heheh..kat sini kata pandai makan je..

sya said...

achik sya suka nan selatan punya. Yang pantai timur tak leh masuk ke tekak lak.

Keliur tenguk gambar yg bawah tu.. achik kalau ada yg bagi .. kita share ek sya pun ibu tunggal gak he he he

Ungku Nor said...

arini tadi saya masak bubur lambuk..ahakss

eilawaniey said...

hehhehe..mmg sedap..sib baik makcik sy sh buat awl2, b4 sy dtg cni, khas utk sy..takdela kempunan..

zany said...

perghhhh, baru je nak minta cikit, rupanya dia pun minta kat org juga. ingatkan acik yang buat.

lupekanje said...

sya,
rasa2nya, cam nk dapat yg kat ats tu jer esok...heheh..

ungkunor,
mencikk...citer je...
tapi I tell u..aritu acik buat gak bubur ..tpi bukan bubur lambuk...bubur lambakk...hahha..
untuk org sakit gigi...
org sakit gigi makan 2 mangkuk..acik makan 4 mangkuk...syedappp gak..

Eila..
sib dah makan kan...klu idak, dengo jer la akak ngko ni becerita..
err...ieqa mesti teliur...nnt sok acik masukkan gambo bubur asyura kak nab...hahaha

zany,
acik bukan tk ndak buat...acik nk bagi peluang org lain buat...
kalu acik yang buat...tk sedap la...biasalah...kita tk rasa nikmat apa yg kita masak sendiri..tpi klu orang lain buat..sedaaaaaaaaaaaaaapp manjang.!!!!

zino said...

dah dapat ke bubur yg di idamkan tu..

lupekanje said...

belom la zino...tk de saper nk nganto pun..:)

sabiqahAnuar said...

waaa kak chah, tau2 jaa saya duk telan air liur tgk bubo assyura tu, versi pntai timor- itam2 manis..hehehe adeii camne nk wat sdiri eks, huuuuu "sesekali kurasa teringin" (lagu shima)...iLA. tak aci aa makan dlu-jelesss

lupekanje said...

lebur je ieqa....jadikla bubur asyura....janji ada campuran kekacang tu semua...heheh..
dahh..toksah tingin2...klu nk, akak poskan gambau bubur asyura tu nanti..haha

fazemy said...

salam..saya suka bubur timur..padat gitu.

lupekanje said...

ye ker...alahai..acik da lama tk makan bubur asyura belah timur...dah lupa rasa camner...yg pasti, manissssssss...mcm orang2nya...yeaaahh...
(anak2ku orghe kelate ye...hehe..)

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-