Friday, January 16, 2009

Program Masjid Putra

Hari Isnin lepas acik menghadiri taklimat pembukaan untuk semua kelas2 yang diadakan di masjid Putrajaya. Ramai jugak yang datang. Menurut ustaz pengerusi ni, tu semua biasala.. memula ramai..lelama tinggal berapa kerat je lagi yg tetap setia mengikuti kelas2 yang diadakan tuh. Harap2 acik idak la macam tu.

Tahun ni azam baru, acik akan tinggalkan gelanggang badminton untuk hadir ke kelas agama. Kita kekadang...(selalupun...) leka... dah memacam petanda akhir zaman yang kita terima..tapi apa tindakan kita??? Kita tukang sebar email...tapi kita sendiri tak ambil iktibar...(acik la tu..) So, demi tahun yang baru ni, acik berazam membuat baikpulih dalam diri yang banyak kekurangan ni. Harap2, kelas2 yang acik pilih ni, idokle sekerat jalan acik ikut...cam tawon lepas..sebab nk maen badminton, acik sanggup luperkan ustaz yg ensem tuh..errrr.. idok le..acik insap ye..

Gambar menunjukkan antara yang hadir dalam majlis taklimat.

 Ustaz kata...klu kita dah blajar..kita beramal...jgn masuk kanan..kuar kiri.
 
Payahkan...acikla.. kekadang.. kita ni mang suka buat mender yang dilarang... tapi yang disuruh, kita tk buat. Banyak! bukan sikit2 orang yang berpenyakit camni...contoh, parking... kita dah disediakan tempat yang memang tempat letak keter...besar, selesa gitu..tapi kita tetap pilih parking di tempat yang bukan tempat parking. '



Ustaz yang ajo Feqah... ustaz Najib pensyarah UIA

 



















Selain dari itu, yang selalu... buang sampah.. kita ada disediakan (selalunya la) tempat buang sampah..tpi kita suka jugak buang di tempat yang bukan tempat buang sampah.

Banyak nikmat Tuhan sendiri yang kita salah gunakan. Contohnya tangan, Tuhan suruh banyak bersedekah, tapi kita gunakan untuk perkara yang Tuhan larang...mencuri misalnya, meraba mender yang tk patut diraba, membelasah orang..


Imam Masejid Putra yang bagi ucapan perasmian kelas kami.
 
































Deretan Tok2 Guru yang bakal ngajar kami..isk..paler saper duk lindung gambaq tok guru acik nih..

Itu jer lah acik nak bebel arini. Sibuk lagi kat pejabat...balik umah letih gilos..kononnya..hehe.



5 comments:

Tijah Lawa said...

acik donga ceramah ko...usha ustaz tu cik? wakakaka. kan leh cayo tu dooo...

lupekanje said...

heheh...heepp..ni murid yg baek, tekun belajar dan beramal..haha

sabiqahAnuar said...

hehehe kak chah siap ada masa jadi photographer lagi, ni denga ke dop ceramah tu kak?? hehehehe

lupekanje said...

dgr le ieqa ooii...gedebukk..!!
tabaik tau..org tua, biasanya denga bebetul ceramah...hambik gambar tetap ambik gak..hehe

sabiqahAnuar said...

hehehe hebat aa kak chah, profesional gitu..hehe saya serkap jarang jaa, hhehe sowi =)

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-