Tahun ni azam baru, acik akan tinggalkan gelanggang badminton untuk hadir ke kelas agama. Kita kekadang...(selalupun...) leka... dah memacam petanda akhir zaman yang kita terima..tapi apa tindakan kita??? Kita tukang sebar email...tapi kita sendiri tak ambil iktibar...(acik la tu..) So, demi tahun yang baru ni, acik berazam membuat baikpulih dalam diri yang banyak kekurangan ni. Harap2, kelas2 yang acik pilih ni, idokle sekerat jalan acik ikut...cam tawon lepas..sebab nk maen badminton, acik sanggup luperkan ustaz yg ensem tuh..errrr.. idok le..acik insap ye..
| Gambar menunjukkan antara yang hadir dalam majlis taklimat. |
Ustaz kata...klu kita dah blajar..kita beramal...jgn masuk kanan..kuar kiri.
Payahkan...acikla.. kekadang.. kita ni mang suka buat mender yang dilarang... tapi yang disuruh, kita tk buat. Banyak! bukan sikit2 orang yang berpenyakit camni...contoh, parking... kita dah disediakan tempat yang memang tempat letak keter...besar, selesa gitu..tapi kita tetap pilih parking di tempat yang bukan tempat parking. '
| Ustaz yang ajo Feqah... ustaz Najib pensyarah UIA |
Selain dari itu, yang selalu... buang sampah.. kita ada disediakan (selalunya la) tempat buang sampah..tpi kita suka jugak buang di tempat yang bukan tempat buang sampah.
Banyak nikmat Tuhan sendiri yang kita salah gunakan. Contohnya tangan, Tuhan suruh banyak bersedekah, tapi kita gunakan untuk perkara yang Tuhan larang...mencuri misalnya, meraba mender yang tk patut diraba, membelasah orang..
| Imam Masejid Putra yang bagi ucapan perasmian kelas kami. |
Deretan Tok2 Guru yang bakal ngajar kami..isk..paler saper duk lindung gambaq tok guru acik nih..
Itu jer lah acik nak bebel arini. Sibuk lagi kat pejabat...balik umah letih gilos..kononnya..hehe.
acik donga ceramah ko...usha ustaz tu cik? wakakaka. kan leh cayo tu dooo...
ReplyDeleteheheh...heepp..ni murid yg baek, tekun belajar dan beramal..haha
ReplyDeletehehehe kak chah siap ada masa jadi photographer lagi, ni denga ke dop ceramah tu kak?? hehehehe
ReplyDeletedgr le ieqa ooii...gedebukk..!!
ReplyDeletetabaik tau..org tua, biasanya denga bebetul ceramah...hambik gambar tetap ambik gak..hehe
hehehe hebat aa kak chah, profesional gitu..hehe saya serkap jarang jaa, hhehe sowi =)
ReplyDelete