Hari : Sabtu

Burung pun tunggu sunset
Dah la tu...balik semayang...
Waktu : 6.30 ptg. Lepas delegasi sya balik, acik jump in keter kakak acik, (acik kan pemandu pelancung... :) ) untuk ke Perkampungan Nelayan kat Pasir Panjang, Port Dickson.

Kami menuju ke Kg Teluk, Pasir Panjang. Sampai di jeti, ada beberapa orang duk cokoh kat situ. kami pun join la..
Shahmah dgn muka buhsan..nyesal ikut..
.
penunggu2 kat sini pun sama bosan...nunggu nelayan balik dari laut.
Bot2 yg tesadai samada baru balik dari laut atau menunggu masa untuk digunakan perkhidmatannya.
Kucing2 yg lepaks kat atas jaring/jejala itu. Kalau di blog zamz, cerita kucing2 yang gemok, tpi kat sini, kucing2nya tidak semontel mana..susah agaknya hidup nelayan2 kat sini.
Seekor belangkas yg dah terkorban dik keganasan manusia.
Pokcik tu kata 7.30 baru balik bot2 ikan tuh..so kami gi sini ...berdekatan dgn jeti tuh

Gambar di ambil dari Medan Ikan bakar . Menunggu pesanan makanan sambil menikmati pemandangan yang indah..
Jalan di atas jeti nih...bawah medan ikan bakar tuh. depa ni duk bergambaq ataih titi/jeti nih..
Big smile from Shahmah. Ikhlas ke sengeh tuh.
Gambar dari Medan Ikan Bakar...
Kami menuju ke Kg Teluk, Pasir Panjang. Sampai di jeti, ada beberapa orang duk cokoh kat situ. kami pun join la..
Shahmah dgn muka buhsan..nyesal ikut..
.
penunggu2 kat sini pun sama bosan...nunggu nelayan balik dari laut.
Bot2 yg tesadai samada baru balik dari laut atau menunggu masa untuk digunakan perkhidmatannya.
Kucing2 yg lepaks kat atas jaring/jejala itu. Kalau di blog zamz, cerita kucing2 yang gemok, tpi kat sini, kucing2nya tidak semontel mana..susah agaknya hidup nelayan2 kat sini.
Seekor belangkas yg dah terkorban dik keganasan manusia.
Pokcik tu kata 7.30 baru balik bot2 ikan tuh..so kami gi sini ...berdekatan dgn jeti tuh
Gambar di ambil dari Medan Ikan bakar . Menunggu pesanan makanan sambil menikmati pemandangan yang indah..
Jalan di atas jeti nih...bawah medan ikan bakar tuh. depa ni duk bergambaq ataih titi/jeti nih..
Big smile from Shahmah. Ikhlas ke sengeh tuh.
Gambar dari Medan Ikan Bakar...
Otak2 yg acik dah telan..
Lala goreng berlada....sodappppppppppp..
Menyaksikan sunset 
Nelayan itu dah nak mendarat. apakala di tanya...hmm...sambey geleng2 kepala... untuk makan sendiri je
Gitu la kisahnya...kami nunggu dari 6.30 ptg....hingga 7.30..still tarak ikan.. susah agaknya kehidupan nelayan kat sini...atau musim ikan tak banyak nih. Last2, esoknya, kami gi pasau je..beli ikan2 fresh ... telaksana hajat org putraheight nak makan sesedap.. sekian
Gitu la kisahnya...kami nunggu dari 6.30 ptg....hingga 7.30..still tarak ikan.. susah agaknya kehidupan nelayan kat sini...atau musim ikan tak banyak nih. Last2, esoknya, kami gi pasau je..beli ikan2 fresh ... telaksana hajat org putraheight nak makan sesedap.. sekian
Wadduh buk.. tempat kayak gini!
ReplyDeletejiwa cklah terus jd sentimental serta merta!
sampai hati....
tk bawak cklah
hingatkannns tunggu gerhana matahari kelmarin.. uhuhu
ReplyDeletecklah,
ReplyDeleteha..mang tk jauh dari Kem Bina Semangat tu...diorg dok bekayak dedekat sini ler.
nnt kita dtg bekayak okeh..!!
en_me,
ReplyDeleteacik blh telupa pasal gerhana tu..pdhal mang tetunggu2 dgn info yg ada.
lama sungguh rasanya tak berjalan2 ke area belah sana..
ReplyDeletegambar2 acik ni buat mood tukar jadik sentimentel je la.
ohh lala goreng berlada tu nampak sungguh sedap.. especially kalau pecah kan telur.. perghh.. tak hengat...
ReplyDeleteungkunor,
ReplyDeleteacik kan..maleh je nk citer kesentimentalan jiwa acik nih masa kat sini....pegilah..jenguk2 sedara mara kat situ..mereka merinduimu ungku.....
aishifa,
telur acik hadkan utk puding karamel je...jgn nk kasik acik pensan sbb ketinggian kolestrol..cukuplah dgn lalal ittew...huhu..
nk stori, BIL acik tepaksa tambah sepinggan lagi lala tu...dan yg mengabehkannya, acik la...
baru dpt tengok, nak gambar sunset tu cantik.
ReplyDeletehehe..sori kak...line kat kaunter depan ni poblem..ke smua kpm poblem..hentahla..
ReplyDeletekalau dapat ikan baru naik dari lauk, pastu bakar, mak ai sedapnya. Dah lama tak merasa ikan yang benar-benar fresh. Dulu dulu dulu bila ke trengganu singgah rumah kawan yang kebetulan di tepi laut. Naik ikan dari laut, rembat. manis... sekarang ni makan ikan air batu je.
ReplyDeleteberair mulut acik haa kak pah ....
ReplyDeleteotak2 tu mesti bestkan. nak pulak makan panas2 tepi laut.
ReplyDeleteopss... salam ziarah.
huhu kak chah, best aa sambil layan gambar2 pemandangan kak chah kat pD ni sambil dgr lagu uji rashid kat blog kak chah ni..adeii 'masuk' aaa, layan jiwang jups saya =)
ReplyDeleteizman,
ReplyDeletetima kasih dtg mnziarah..
sedapkan otak2 tu..2x order gak tu..hehe
ieqa,
peminat retro gk ke ni?
sy suke lala
ReplyDelete[S]itie [B]Um [B]Um,
ReplyDeleteacik pun suka...tpi tk leh mkn bebanyak..huhu..antara makanan yg berklestrol tinggi kan..