Monday, October 12, 2009

sedarlah

Bahawa usia ku semakin menginjak tua... Bahawa bumi ini juga semakin tua.... sedang kita asik berleka... tanpa pedulikan apa orang kata kerana mengikut kata hati yang selalu alpa.. esok lusa entah kita dah tiada.. dipanggil yang Maha Esa kekadang tiba-tiba ja.. di mana atau bila-bila jua... dan selepas itu, di neraka atau surga tempat kita pilih laaaah.... kita yang menentukannya.

Sekian... KC Hari2 di penghujung minggu, teramat bizi nyer.. err...untuk menulis blog mahupun melompat-lompat blog, dah cam tk bertenaga...tpi kat pesbuk, layan gak... mungkin kat pesbuk, tk perlukan perahan oren otak yang sungguh2....kat sini, kener mikir apa tajuk dan isi yang blh di pasarkan di siarkan buat tatapan umum. Idea kering? bukan...bukan ketandusan idea. Tapi nak dptkan mood untuk menulis itu yang payah. Namun apabila mula menulis, ianya payah untuk menemui noktah. Mungkin akan bertalu-talu dan menderu-deru new entry di cipta dan di publish... samada cerita pendek (cerpen) mahupun cerita panjang (cerpan...erkk..) ataupun cerita-cerita bergambar. (cerita bergambar-gambar...yg mana satu betui?? ) tak apa lah... minggu ini mungkin lebih santai. Akan ku kumpulkan memori indah dan imiginasi ganaz ku untuk masa yg akan datang di entry2 poyos ku di sini nanti.

9 comments:

  1. okay acik...akan sha nanti posting2 ganas acik tuh. kadang2 mmg kurang idea, tp bila banyak idea nanti...semuanya datang mencurah2. take care acik!

    selamat hari isnin:)

    ReplyDelete
  2. sha...hahah..posting ganazz....
    biler lah gaknya...wakakakaka..
    tq sha..lebiu..

    ReplyDelete
  3. sha...hahah..posting ganazz....
    biler lah gaknya...wakakakaka..
    tq sha..lebiu..

    ReplyDelete
  4. usia menginjak tua? hmmmm, lupakanjerrr.. volleee

    ReplyDelete
  5. tiap x mengadap cermin....tgk rmbut putih....dh mkin tua rupernya aku....dh bnyk ka amalan? dh sediakah kalau allah pnggil??? ni...yg gerun ni...

    ReplyDelete
  6. bz openhaus ko cik? lamo sonyap nih?

    ReplyDelete
  7. amboi acik nak kumpulkan memori indah dan imiginasi ganaz ...

    dok berkebun lagi ker kat fesbuk tu.. bila leh menuai hasil...

    ReplyDelete
  8. usia bertambah, kematangan pun bertambah :)

    ReplyDelete
  9. en_me,
    aha...usia injak dah nak jadik tua...tk vollee nak luper...tgk rambut dan gigi makin gugur...heheh


    inna Ab.
    ha..tu lah..saper yg dah besedia? tapi sdia ato tak, bersedia je lah..huhu..


    tijah,
    acik tk gi open hse minggu ni..sbb bebudak knkawn si yanie dtg serbu umah..

    kuina,
    kobun dah tebia tu ha...sapo nk tulun jager...hehe



    Mak su..
    sepatutnya centuh la maksu...tpi saya tk pasti samada saya ni makin matang ke idak..huhu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...