Monday, October 12, 2009
sedarlah
Bahawa usia ku semakin menginjak tua...
Bahawa bumi ini juga semakin tua....
sedang kita asik berleka...
tanpa pedulikan apa orang kata
kerana mengikut kata hati yang selalu alpa..
esok lusa entah kita dah tiada..
dipanggil yang Maha Esa
kekadang tiba-tiba ja..
di mana atau bila-bila jua...
dan selepas itu, di neraka atau surga tempat kita
pilih laaaah.... kita yang menentukannya.
Sekian...
KC
Hari2 di penghujung minggu, teramat bizi nyer.. err...untuk menulis blog mahupun melompat-lompat blog, dah cam tk bertenaga...tpi kat pesbuk, layan gak... mungkin kat pesbuk, tk perlukan perahan oren otak yang sungguh2....kat sini, kener mikir apa tajuk dan isi yang blh di pasarkan di siarkan buat tatapan umum.
Idea kering? bukan...bukan ketandusan idea. Tapi nak dptkan mood untuk menulis itu yang payah. Namun apabila mula menulis, ianya payah untuk menemui noktah. Mungkin akan bertalu-talu dan menderu-deru new entry di cipta dan di publish... samada cerita pendek (cerpen) mahupun cerita panjang (cerpan...erkk..) ataupun cerita-cerita bergambar. (cerita bergambar-gambar...yg mana satu betui?? )
tak apa lah... minggu ini mungkin lebih santai. Akan ku kumpulkan memori indah dan imiginasi ganaz ku untuk masa yg akan datang di entry2 poyos ku di sini nanti.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
okay acik...akan sha nanti posting2 ganas acik tuh. kadang2 mmg kurang idea, tp bila banyak idea nanti...semuanya datang mencurah2. take care acik!
ReplyDeleteselamat hari isnin:)
sha...hahah..posting ganazz....
ReplyDeletebiler lah gaknya...wakakakaka..
tq sha..lebiu..
sha...hahah..posting ganazz....
ReplyDeletebiler lah gaknya...wakakakaka..
tq sha..lebiu..
usia menginjak tua? hmmmm, lupakanjerrr.. volleee
ReplyDeletetiap x mengadap cermin....tgk rmbut putih....dh mkin tua rupernya aku....dh bnyk ka amalan? dh sediakah kalau allah pnggil??? ni...yg gerun ni...
ReplyDeletebz openhaus ko cik? lamo sonyap nih?
ReplyDeleteamboi acik nak kumpulkan memori indah dan imiginasi ganaz ...
ReplyDeletedok berkebun lagi ker kat fesbuk tu.. bila leh menuai hasil...
usia bertambah, kematangan pun bertambah :)
ReplyDeleteen_me,
ReplyDeleteaha...usia injak dah nak jadik tua...tk vollee nak luper...tgk rambut dan gigi makin gugur...heheh
inna Ab.
ha..tu lah..saper yg dah besedia? tapi sdia ato tak, bersedia je lah..huhu..
tijah,
acik tk gi open hse minggu ni..sbb bebudak knkawn si yanie dtg serbu umah..
kuina,
kobun dah tebia tu ha...sapo nk tulun jager...hehe
Mak su..
sepatutnya centuh la maksu...tpi saya tk pasti samada saya ni makin matang ke idak..huhu..