Happy Birthday to my dear son... semoga bertambah keimanan dan ketakwaan, menjadi anak yg soleh, mencapai sgala yg dihajatkan, mencapai kejayaan yg cemerlang gemilang dan terbilang dlm plajaran, dijauhkan dari segala kesusahan dan kesempitan, dimurahkan rezeki dan diberikan segala kebaikan dunia dan kebaikan akherat..dilindungi dari sgala kejahatan donia dan kejahatan akherat...
Masih praktikel kat JB nih.. Rasanya, hadiah istimewa utk birthday dia, adalah lulus lesen motor... hahahha...
kelakar kan... 3 kali amek baru lulus.... punyer la payah...akhirnya, semalam dia sms, kata akhirnya lulus gak ujian lesen memandu (motor). Baru lah senang ati nak tunggang motor kat JB nu..
Ader motor, tpi tader lesen...aper kes kannnzz......
Semalam
Acik cuti ... gi ambil Zirah di Kolej Koler Pilah... Jalan menuju ke Kuala Pilah dah santekkk..
Seblm teluper..acik nak habaq, acik tenampak abang pulis trapik nyorok kat bakang satu keter biasa. adeiihh... Masa tu acik bawak keter ok je kot...idak ler laju...tpi masa pegi tuu....gulps....rasanya laju... acik tk pasan lak ...buatnya ada abg pulis trapik dgn kamera itu.... kannn....rezki perbendaharaan kajaan gak nnt...huhu..harap2 tader la kener saman... ekonomi tgh parah nih.
Pastu perjalanan diteruskan....dan kami tepaksa melalui jalan lama yang mengkang mengkok ni semula...hehhe...baru adventure ekk... Beza dia....blh bawak laju lagik...sbb udah jadik jalan sehala.... dah, keter yang mengarah ke Koler Pilah ikut jalan baru.... maka jalan mnghala ke Seremban itu ana lah yg punya...hehhe..
Kemarin Ketika petang menjelang, acik terima panggilan tipon dari sepupu acik.. Kak Lang... mak aku tetinggal IC dia kat umah...dia dah masuk ward kat sepital selayang...tpi tadek IC la tuh... aku kener gi hantar ni.... ko bawak keter teman kan aku ye...aku tak geti ...!
Gitu lah...tugas acik berterusan sebagai supir ini kazen...bila kuar je dari seremban, dia akan gunakan perkhidmatan acik. Lalu acik mintak izin dari bos untuk kuar balik kijer awal hari itu... alerrr...5 minit je awalnya.. takut nanti jalan jem. Balik rumah kejap, solat, salin baju, lalu vrooom terus ke arah Kepong, di mana Pakcik acik tunggu utk bawa kami ke spital Selayang. Jalan udah jem. Entah jalan mana yang acik ikut, tak tahu la... tapi jawoh rsanya...tambah dgn jem tu... tawu2 ...sampai kat Jinjang....dan nampak MRR2...entah le.. ikut mrr2 ke idak acik nih.. aritu cam ikut jalan lain..ni cam lain je..
Redah ajer lah... hari smakin gelap. Pak cik tu dah marah2.... bejanggut aku tunggu ...kener gi spital sebelum kul 7...lagi seploh minit.. Bejanggut?? alerr...gi lah cukur je janggut tu dulu... lilek la pakcik ...*gase nk kata centu..tpi tk bani...huhu
Akhirnya selamat gak sampai umah pakcik tuh... Pokcik acik tu merengus2 marah...menyuruh kami park keter dan cepat masuk dlm keter Honda dia tuh.. tensen sungguh masa tu... sebab dia drive cam nak masuk F1... walopun umur dia dah lebih setgh abad... tpi bawak keter cam giler... tak mcm acik...bawak keter sopannnn je...err...err..femfuan kannn... ... *dah la jalan jem, penat balik dari kerja, gelabah tk geti jalannn...kener marah lagik...huhu..sabo jer la..* wahai pokcik ku... kami ni selamat sampai, dah bnyk2 bersyukur..... Dari pukul 2 aku bagitau suh antar itu IC...kul 7 baru sampai??!!? bebel lagik dlm keter sambil kami mendengar bunyik nafasnya yg kuat sbb beliau adalah pesakit asthma/lelah/semput yg teruk jugak. Masa dlm keter, pakcik tunjukkan mana jalan yang fatot acik ikut nnt...taapi..acik ingatkah???
Akhirnya selamat sampai spital on time.. takut pelawat tk dibenarkan masuk lagi... tu yg pakcik tu nk kejo sesgt. Hmm..gembira la mak sedara acik tu...sonok duk spital selayang, katanya.. (alerr... siang tdi udah gelabah tk tentu arah sbb tk bawak IC... heheh) Kejap je... pehtu kami bergerak meninggalkan spital tersbt. ..Pakcik belanja kami makan Chicken Chop kat Kepong tuh..mana tah... Adik Manja.... gitu la lebey kuwang. .. ilang tensen tdik...kira kaber la tu ekk..pas memarah kami tdi...huhu.. mekasih pakcik.. Balik, sekali lagi, acik gaser jalan tu jawoooh sgt.... hantamla...janji sampai...tah memana tah... acik ngikut je signbod nuju arah seremban ato Putrajaya...Alhamdulillah...semuanya selamat...
Hari ni semula.
Arini, acik coti gak....Hajat di hati nak gak ke sepital Putrajaya mendapatkan rawatan pesakit

Selamat Hari Jadi pd Shahmah..
ReplyDeleteacik...lalu ampangan kan? kenapa acik tak nampak sha lintas jalan aritu:P
ReplyDeletehihi...tuhlah dia...dulu sha tak caya bila ibu cakap org n9 suka balik kampung. tp skang mmg terbukti. dah brape blog dah nampak nieh:)
ala Acik ..
ReplyDeleteapo yang susah bona
amik je Jalan Kuching
terus je ..
lepas je pasar borong Selayang
yang lama tu (belah kanan kalo
dari Jalan Kuching)
pastu himpit jalan belah kiri
naik flyover, belok kiri lagi
kat situ mesti ada signboard
nak ke Sepital Selayang
kalo tak amik flyover tu kang
takot terus pi Rawang plak
sonang yo ..
*
Acik.. sabar itu sebahagian dari iman.. nasib juga dapek mkn chicken chop hehehe ;)
ReplyDeleteselamat pjg umo la aku ucap ke nasser wahab achik ni.....
ReplyDeleteacik...dont snap n drive...hahahaha
salam dan happy birthday buat anak teruna kamu..mak oiii sampai 3 x ambil lesen...sabo ajelah..
ReplyDeleteachik, E tade mende nak kater ler..cumer nk wish bday utk anak achik yg c shahmah tueh ler yer..hehehehe
ReplyDeleteMy Name Is E,
sya,
ReplyDeletetima kasih..
sha,
err...acik tk lalo pun ampangan..hehe..
acik hikut jalan Senawang...
klu org NS tu duk dedekat je...mang la salu balik kamfung sha..
cuber yg duk nunnn...utara mesia sana?
Uji..
dah bejaya pi ikut jalan kucin..
tpi balik, tk jumpa...tepaksa hikut jalan anjing...haha
iina,
ye...banyakkan besabar...akan ada hikmahnya...kannz
cikgooden,
hehe..tima kasih ats ucapan utk nassir wahab acik tuh.
kak ina KL..
ha..nk wat camne...salah org JPJ la tk luluskan...hahahha..bley tak centu?
My Name is E..
amvoooii...derek je ucapan ditujukan trus ke anak acik ye...heheh
lahai shahmah br 20 ko. hahaha melopeh la dennn
ReplyDelete