Monday, October 26, 2009

Bowling Kresta

Sabtu ritu acik rsa cam nak demam. Hati udah mula gisau...sebab ari ahad ada tonemen boling pringkat kelab bahagian... sejak ari khamis, praktis ternyata tidak membuahkan hasil yang menggalakkan spt yg dikehndaki. Tah kenapa...semakin merosot cara pemainanku. Takkan sebab letih sgt kot? Jaga mak sedara yg sakit kat Hptl Selayang tu. alerr...sehari je pun acik gi jaga...soknya gi tgk je..pehtu tk gi dah pun.
ni ler Cikgu (B) Robiah yg telantar...tpi kejap je..pas kesan ubat bius abih, dia udah buley lompat2...huhu..
Tak per lah..kata kawan2 acik...kita main suka suki je..bukan nak wakil mesia pun. Betul...! Tapi nnt org yg handal main dalam kumpulan acik mesti bengang giler sbb acik tk dpt kumpul bnyk markah. Ato..barangkali kekuatan tangan ni telah berkurangan...alignment sik larik je..agak menggigil....hentahla.. brgkali udah tiba masanya acik simpan bola boling kat stor...(alaah..cam ner aku nk simpan bola in house milik alamanda tu...cam la bola sendiri...) Mungkin pasni acik perlu berlatih men badminton smula..sbb tk lama lagi pertandingan badminton kelab pulak....RUmah merah kesayangan acik ni mesti skor banyak markah...tk mo biakan terus kalah. Hari Ahad, acik kuar awal..start game kul 12...kul 11.30 acik udah tetonggok kat ARL superbowl.. Main la stakat yg termampu.. Hasilnya...

Ok lah kan...hehhe... err...bukahkah sepatutnya kumfulan acik tuh dpt nomor wahid...?? tapi udah sbb acik sik campak bola dalam longkang jer... maka sangat lah betuah kerana org2 pro dlm kumpulan acik ni masih dpt memenangi tempat ketiga kategori kumpulan..haha... dan tk sangka2 acik tumpang tuah diorg yg handal2 tu... *diorg marah sbb acik bekeras nk belagak lontar bola yg berat lebih seploh kg....ahakkkss..lontar bola emas pun tatap ke longkang jua ... Tak kisah la...klu diorg terima hakikat bahwa pertandingan itu utk suka suki dan semangat kesukanan sahaja...tpi klu yg kesah..utk menang?? huhu...aku lah pesalah ituh... Sekian..

6 comments:

sharamli said...

0k la tu..dpt jgk dri xdpt..
tu la..sp s0h acik pilih b0la berat...

kak wos said...

pergh.. sekshi la trofi tuhhh!!

mamarempit said...

Yg penting dpat main acik...longkang pun tettappp...kt sini ade adiah tau utk juare longkang..:D

hanimndroid said...

den selalu yo xlarat ngangkek bola berat, tp malang nyo jemari den godang gajah. akhirnya ke longkang ler kamu bola. he he. tahniah acik, lam longkang2 dapek yo no 3. hebat lah tu

lupekanje said...

sharamli,
acik klu amek yg rengan, acik takut telontar terus ke tengan lane..hehe



Woss..
boley tahan la..haha


Mamarempit,
ada gak aritu adiah untuk yg tercorot...yg paling kelaka..dan yang paling sopan....hehhe



hanim,
acik tatap tk pueh ati..pasni nk pektis lebih giat lagik...

my name is E said...

owh achik..terror ler tueh pat no.3...nnti kiter men sesamor yo achik..kiter men tade no jer..sumer bedal okie... hee ;p

My Name Is E,

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-