Tuesday, August 26, 2008

waktu malam

Aku berpuasa sunat hari ni...balik dari kerja aku terus tenggek nasik, dah bersolat. Cam biasa la. Aku buka puasa sorang, pehtu solat dan kemudian duk ngadap tv..(adap je...tapi bukan tgkpun..) Klu dah ngadap tv ni, biasanya tak lama, tv yang tengok aku...

sambil2 tu aku bersms dengan kenkawan yang sesama berpuasa hari ni. Sementara masih awal, aku bercadang nak solat Isya', lalu aku ke bilik air untuk ambil air sembahyang.. tiba-tiba aku rasa perut aku lenmcam..bukan cam nk buang air besar....tapi cam ada angin memutar2 kat dalamnya. AKu keluar dari bilik air dan terus bawak berbaring.

Sakit semakin menjadi2. Aku berguling2 atas katil menahan sakit. Dalam otak aku dah pikir, apa dah jadik ni. Aku ni dah nak mati ke. Aku mati sensorang ke nnt.... cecepat aku capai tipon, sempat lagi sms dengan cik ida bagitau dia aku sakit. Aku tk sanggup nanti mati sensorang, mayat aku sampai berulat2 orang tak tau aku dah mati.

Cik Ida suruh aku ke klinik....aaaaaaaarrghh...aku bukan suka nk pergi klinik. BUkan sebab takut kat doktor ke...takut makan ubat ke...takut kena enjek ke... idak la teman centu...tapi teman just tk suka je without reason.

Perut aku masih sakit yang amat lagi. Nak besalin pun tk camni rasanya. AKu cuba bangun carik ubat sapu.... susah sikit nak carik ubat kat rumah aku ni. Sebab aku jarang2 sgt sakit. Minyak angin mang aku tk reti nak guna. Aku masuk bilik Yanie n zirah, sib la ada balm serai. Aku amek jer aper yang ada dan sapu kat perut aku jangankan tidak..!! Aku dah tak tahan rasanya.

Aku masuk ke bilik air...dan cuba keluarkan angin yang aku rasa jadik penyebab sakit ni. Cuma angin blh keluar ikut jalan atas... lelama aku termuntah belahak... huaaarrrghh... habis kluar smua nasik yang aku makan tadi. Hingga tesumbat sinki tuh. Aku tk ada masa nak clearkan sumbat tu....aku cuba pam, tapi tak boleh gak..lelama aku tinggalkan je...dan terus sambung baring. Ada kurangnya sikit. Golek kiri, golek kanan, lelama aku tertidur.

Alhamdulillah...bila aku tersedar pukul 3 lebih tadi, perut aku dah ok. Hidup lagi aku rupa2nya..... Camni lah yang orang kata aku kena ada teman hidup.... hahah...tak apa lah...semua tu kan Takdir Tuhan. Tuhan dah tetapkan kita mati kat mana, masa bila, camner cara mati kita.... aku doa, biarlah kalu aku mati, ada anak2 aku yang akan uruskan.

Atau setidak2nya ada kenkawan yang tau aku mati. Aku pernah sakit tetiber satu masa dulu. Masa tu aku kerja kat sekolah. Duk kat kuarters sekolah. Tiba2 je aku rasa pitam. Aku rasa dunia berpusing2. Nak drive pun tak blh. Alhamdulillah, arwah bapak tiri aku ada masa tuh...dia yang jugak tk baper sihat, datang bila aku tipon.

Bawak aku pegi klinik. Kami centu lah dulu...time aku sakit camni, orang tua tu lah yang bawak aku gi klinik....time dia lak sakit, aku lak drive bawak dia gi klinik atau hospital...hinggalah dia meninggal sebab sakit barah...dan paru-paru berair.. Doktor check kata aku tk apa2...bia betul doktor nih.... dia just kata aku hyper tension....uuhhh...ye ke...tak ada pulak rasanya.

Dah la...aku mengantuk lagi ni..sok nk pegi kursus gak..aku tak apa2..syukur Alhamdulillah. Just kembung perut gaknya...dah lama tak jadik camni...sampai aku dah lupaa....ubatnya, aku kener tidur je...heheh..

6 comments:

  1. Aduhaiii..

    Angin tuu...kena standby minyak angin selalu ni..bahayaaa... jaga kesihatan tuuu...badan nak pakai lama..

    ReplyDelete
  2. camana dah sihat ke? patutlah rasa cam teringat je kat kc.sakit rupanya. lain kali bagitau. boleh saya gi jenguk. tak pun pangil je kitaorang ni lepak kan senang. boleh sesama kita jaga masing2. cik ida single but we both kat single too ... "single mother". he he. esok keje ke

    ReplyDelete
  3. abahnajwa,
    belum beli lagi minyak angin ni heheh... tk suka sgt bebau minyak angin..thx bah

    ReplyDelete
  4. Apa yg dibuka posekan tu sampai jadi camtu. Len kali kalau pose elak makan mende yg leh buat perut tambah berangin tau..

    ReplyDelete
  5. tataula...makan bendir rebus je...dgn talapia goreng belada.....huhu....
    biasanya makan makanan basi pun tk sakit perut...hahha...kener pasang sorangla utk intai kita idup ke tk idup kalu lama tk tipon ke...tk kuar2 rumah ke...heheh

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...