Tuesday, July 8, 2008

Tukar

Pagi tdi acik rasa sedih sbb permhnn tukar acik tidak disokong dik pegawai acik. Acik mang la baru berkhidmat setahun kat sini. Tapi pesalahnya acik nk tukar tempat lain...dalam kementerian yang sama gak...pesalahnya acik nk tambah kemahiran bekerja lain bidang lain dept pulak...

eheheh...senornya, acik nk tukar sbb nak lari dari masalah....tak patutkan...!! Mana kita boleh lari dari masalah???? Mana kita pergi pun, kita akan berhadapan dengan masalah. Tapi acik tk kira. Acik nak tukar jugak. Sekurang-kurangnya, ada pihak yang akan selesa kalu acik tk ada. (Walaupun ramai yang akan merasai kehilangan acik....hahaha...prasan..)

Memula tu, acik sendiri tk tentu arah nak buat keputusan. acik penah citer kat blog acik yg lain...

Akhirnya aku pikir aku perlu keluar, tengok dunia lain.. Aku dah mula nak merancang utk ke tempat lain.
 Aku belajar utk yakin yang ujud tempat lain utk aku hidup dan mencari rezeki. Cuma aku tak tahu samada tempat tu akan lebih baik atau lebih teruk . Ia mengajar aku erti berani. Aku perlu berani. 


Dua tiga hari lepas aku dengar dari beberapa orang yang dah bertukar tempat kerja.... mereka semua dapat bahagia. Amat bahagia, kata sorang tu....Bahagia sangat, kata bekas boss aku yang berpindah tu. 


Maknanya diorg langkah kanan dan keputusan yang mereka lakukan, tidak silap. Tapi...mana tau, kalu masa aku yang pindah, tempat baru aku lebey teruk?????? Boss aku pesan, semayang istikharahlah..ok boss.




















Ini lah dia...acik tkut acik nnt pegi tempat yg lebey teruk. Tak apa lah..acik mesti think positive.
Mana tau, tempat tu jauh lebih baik...tk cam tongkang pecah cam kt opis skrg ni. Dan acik blh buat perubahan diri. 



Acik semestinya akan kena buat keje lain dari yang cam acik buat sekarang ni...so, acik akan blaja perkara baru. Mang acik suka kalu dapat gi out station...tapi klu tempat baru ni tk ada out station pn tk apa la. Acik akan cuba sungguh2 untuk buat keje bebaik. 


Acik tak akan masuk campur hal org lain lagi. Sebaliknya acik sentiasa ingatkan diri tujuan acik gi hari2 kt pejabat tu nanti...untuk buat keje...!!! bukan untuk kaco orang...(Tapi acik mana blh tk kaco org.....hari2 nk ngusik orang jer...huhuhu...) Acik nak happy...acik tk ndak sedih2....well, klu tk cuba, tk tau kan....

Eh lupa nk citer...setelah belah pagi tu kawan2 acik gelakkan acik sbb tk dpt tukar, petang hari pula acik dapat berita gembira. SUB (big boss) sokong borang pindah acik..!!!!!dengan syarat ada ganti. Makanya, acik masih ada peluang pindah...tpi tak tau la acik sonok ke tk sonok bila dah diluluskan dik SUB tuh.

Tetiber rasa hiba pulak nk ninggalkan diorg ni.... tidak...acik tkkan berpatah pd setiap kputusan yang acik buat. ..kalu dapat acik gi ...klu tk dapat, acik stay lah seadanya...haha..




2 comments:

pB said...

salam acik ...


terjun dari blog kak sya.

cen said...

salam pb. Bebaik terjun...nnt tejatuh...acik nk linkkan blog pb boley yek... blog pb best ..bnyk ilmu, bnyk criter.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-