Sunday, July 20, 2008

GPP - KL

Entah kenapa
Semakin aku meraba
semakin aku buta

Entah mengapa
Semakin aku memandang
Semakin pandanganku kelam

Dan sampai bila
Semakin aku berlari
Semakin aku tak dapat sembunyi

Entah sejak bila
bila aku berjalan
Arahku tidak ketahuan

Baru aku sedari
Aku belum benar-benar mengenali
Seorang 'aku' yang bersemadi dalam diri....

Nukilan: Bulma. Cedok dari KK, 05 Mac 1998



Gamba Bulma seploh thn dulu.. anak caper ni..



Aku jumpa sajak ni waktu aku punggah fail satu abad lalu. Ada sesaper jumpa minah ni tak?? hehe... dia ni salah sorang yang memeriahkan kedai kopi tempat aku, dizz (kteh) Jeen, Sebol lepak seploh tahun yang lalu. Aku jumpa dia sekali jer...masa gathering kat....mana ekk..Sg Wang Plaza ke...bowling alley kt situ. Masa tu aku muda lagi...hahaha...(tolak seploh thn umur kita kak teh..) Aku ngekor jer sorang minah singapore masa tu.


Ha .. nilah dia kawan dari Singapore tu seploh tahun dulu...



sekarang dia lagi lawa..lagi anggun..



Jgn marah yek..letak gamba kat sini...heheh..sorry...skype akak terdelete..nnt akak instal smula.

Seronokkan..klu kita dapat jumpa kenkawan tenet yg lama. Bulma memang aku tk dapat kesan
langsung. Mungkin Si Sutra tau kot...


Ha..ni, kenai dak sapa...seploh thn dulu...??






Selepas seploh thn....taraaaaaaaa...masih menawan.




Ni sorang lagi...masih aktif nmpaknya di KK... hmm...bru malam ni aku masuk smula kk setelah lebih 6 bln tk jenguk...tau-tau..dah renovate lagi....
kenkawan boleh la gi renew pendaftaran ngkorang kat sinun
Nk gambar baru.....!

ni sofea jane kk 10 thn lepas








selepas 10 thn .....maintain anggun.









10 thn dulu







sekarang, masih brutal.






seploh thn dulu






ha...ni gamba terbaru...lagi menggoda.

Ingat tadi tujuan masuk kat KK nk carik gamba tebaru gpp...tapi dah roboh dan buat rumah baru pulak kat situ. Baguih gak format baru kk sekarang...
Yang lelain, nanti aku carik smula gamba2 diorg...tmasuk gamba Jeen....alahai...tk der plak gamba lama cik mek nih..huhu..
Kenkwn lain, mcm kak iza, wati/loma, , syida, jah, sipah..smua ada dlm koleksi. Ternyata, kita smua masih maintain cam dulu...walaupun dh lebih spuluh thn berlalu. Tingin plak jumpa zue....hmm... nnti klu ada function kt Putrajaya, kita jumpa yek. Sorang lagi, smcs...ingt tak kat dia yg rupa dia ala-ala arash mohd tuh...
err..ni pos syok sendiri ni... tk per la...sempena ulangthn ke sepuluh gpp...heheh..bila bukak fail lama ni, macam bukak mesin masa ke sepuluh tahun yang lalu plak. Sorrylah, buang masa ngkorang baca N3 arini...heheh..


Pos ni tidak ada kaitan samada yang hidup atau yang dah meninggal, tak ada kaitan dengan Anwar Ibrahim pun. Ia hanyalah rekaan semata-mata. Harap maklum.

2 comments:

kedai said...

kita tukar lagi! marile ramai2 panggil kawan2 lama join balik KK

hehe. selamat beribadat di bulan ramadhan dan selamat raya!

lupakanje said...

weh..kedai..
dah seru diorg..smua bz nk raya tuh..:)

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-