Friday, July 4, 2008

Sendiri...


Ini ikan aku yg tinggal sebtg kara dalam balang nih...serupa cam aku gak..yg sekarang tinggal sensorang kt umah ni. Pagi tadi aku gi hantar Shahmah balik, sampai ke Puduraya jer lah..tk larat minyak keter...heheh
bila dia dah tk ada....memula tu aku rasa lega..tak yah risaukan dia yg tinggal kat umah, dah makan ke belum.... kunci pintu ke idak.... tk rasa susah nk pegi memana. Tapi lelama aku dah mula rasa belain... aku rasa sunyi. Rasa cam mengong je....cam ne yer... tk apa lah. Mlam ni aku nk habiskan baca buku yang aku beli kemarin. Dah baca setengah buku dah... tajuk buku . "For One More Day"..kisah sorang pemain besbal yang tingat kat mak dia yang dah meninggal.. memula aku dok dengar promotion dari TV1...best pulak aku nengok ..so kemarin dulu aku carik kat MPH....jumpa...tu pun dah buruk je yg tinggal. Aku beli gak la...sbb dah tingin nak baca.
tu je lah aku citer arini...
Ngantuk dah...time to forget everything..!!!!

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-