Sunday, July 13, 2008

berat


Pesal hari ni aku rasa badan aku berat sangat. Seolah2 semua tulang2 aku dah btukar jadik besi tulin... berat giler. Nak angkat tangan pun tk larat rasanya. 


 Nak bejalan angkat kaki satu satu....nk duduk pun main hempas jer. Bila dah baring...payah nak bangun. Bila bangun rasa nk baring balik jer...

  Pagi ni aku OT...sensorang je kat pejabat. Buhsan...tapi sbb keje aku banyak, aku kener gak buat ansur-ansur. Kalu dpt tukar nanti idak le aku kalut sgt. 


 Perut aku asik rasa lapar je. Pepagi buta aku dah makan pisang 5 bijik....pisang kekecik je. Aku makan nestum oat, ...belum tghari aku dah lapar...aku carik belen2 biskut aku kt pejabat nih. Penah sekali bila tahap kelaparan mencapai ke maksimum, aku gi punggah bos aku punya tempat carik bisekut...hahah..tapi arini idak le... aku punggah tempat sendiri. 


 Alhamdulillah...Jumpa maggi...tah baper lama dah aku simpan. Ada gak gunanya....apa lagi, aku sebat la. Untuk 'lapis perut' yg dah kelaparan bangat ni. Bila dah kenyang, aku sambung keje dengan senang hati. Pehtu, on way balik, aku nyinggah kat Alamanda. 


Memula nk beli kan 'barang' si yani je... Tapi makin lama aku duk kat K4 tu, makin banyak barang yg aku capai... mujur aku cepat sedar, yang aku belum solat zohor lagi.... maka aku lekas2 gi bayar dan balik umah. 


Bila dah sampai umah, situ lah bermulanya, aku rasa tulang2 aku transfer jadik besi yang bersilang2. Aku cuba duduk baca buku yg tak habih2 aku baca. Tapi tak lama....sedar2 aku dah terbaring... tapi bukan tidur.  


Azan Asar bunyik pun aku wat tak reti jer. sebabkan berat badan aku nih. Masa ni lah jugak aku tingat nak gi joging petang ni. Tapi aku tk ada kawan...(ni lah akibat nak buat apa, tunggu kawan...) tapi tk la smua...gi shoping boleh aper sensorang...hehhe...


Macam joging tu, aku tkut la kat kaum International yg ramai kat atas bukit tmpat aku salu joging tu...sbb tu aku kena ada geng gak. Tak per...lepas ni aku tk pedulik kat diorg tu...aku tk leh bia kan berat badan aku bertambah camni berterusan.

Tetiber sorang member sms ajak aku joging sok.... huhu...cik Yus...sok nk pose...pesal tk ajak arini... tapi aku seganla kt Cik Yus senornya. Wlupun dia idaklah protokol sgt ngan staf kt pejabat, tapi aku skema dlm berprotokol....haha... (tingat kat sorang tu...yg dlu salu jog ngan aku...elehh...kata nk lupakan dia...) hmmm...tempat jatuh lgi dikenang...apa lagi geng bejoging. 


Yelahhh...yelahhh....aku nk lupakan la ni... aku sms sorang kawan tu. Tapi risau gak aku..nnt dia kata lak nk ngorat dia smula...hahaha.. kensel lah... Bila hadapi situasi boring sorang diri camni lah....lelama, azan magrib berkumandang. 


 Aku bepaut kt sofa utk paksa diri bangun...(serik bena bunyiknya kan....huhu..) ...aku mandi, dan solat... pehtu aku terus duduk, capai Al Quran dan praktis taranum yg ustaz Anuar ajar minggu ni...kejap je..pehtu dah azan Isya'.. Pas solat Isya' baru aku tringin nk on kan PC, dan jengok smula blog ni dan friendster aku yg dah besawang...(sejak KPM blok kemasukan ke friendster)


Camtu lah weekend aku kali ni. Mujur lah aku balik kampung ari sabetu...klu idak mesti lagi boring idup aku... Nak balik lagi minggu depan??? uwaaaaaaaaaaa.... akaun bank dh tinggal basic jer tuh... tpi bebuah dah nak masak...saper nk makan...klu bukan aku....hahahah.. Alamak...perut aku dah lapar smula...ni lah keje aku skrg.. ni...makan..tidur...makan...tidur...

2 comments:

HAPPYIRFA said...

salam acik..
selamat berkenalan.dr blog kak sya

lupakanje said...

selamat bkenalan...n thx

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-