Rasulullah s.a.w bersabda; Orang yang paling baik antara kamu adalah orang yang paling baik terhadap keluarganya. Dan aku adalah orang yang paling baik antara kamu terhadap keluargaku.
Sungguh. Sanggupkah suami-suami zaman ini melakukan sepertimana yang Rasulullah lakukan, apabila pulang larut malam dari kerja dakwah dan kerja memimpin masyarakat, di kala isterinya sedang lena tidur, baginda tidak akan mengetuk pintu atau membuat bising memanggil minta dibukakan pintu, sebaliknya, lebih rela membentang kain rida'nya untuk dijadikan alas tidur di muka pintu sahaja !!!
Anda mampu?
Bab akhir Cinta kerana Allah- Ust Pahrol Mohamad Juoi.
Di manakanku simpan cinta itu- kekal di hatiku.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...

Terbang kerusi laman tu kalau cakap macam tu agaknya:P
ReplyDeleteaccik raso e bolom jumpo kan accik..kot kito yang tak tau..
ReplyDeleteSha...hahah...mampuih kono corai talak tigo gak eh kan, sbb tdo mati tk bukakan pintu...
ReplyDeleteKak erna... payahkan kak...kurang2 eh, ado gak, yg tdo dlm keto...tpi, sbb bini majuk je..bukan sbb tk nk ganggu bini.
salam cik. kehkeh.. tido dopan muko pintu? Skang ni memasing ado kunci spare.
ReplyDeletekok tetinggal ko...bulih gak kak...hehe
ReplyDeletesusah nak cari skang ni......
ReplyDeletekan...kalu adapun, jarang-jarang...dalam seribu, mgkin baru ada satu...mungkin..
ReplyDeleteterlalu sukar nak ditemui sekarang..:)
ReplyDeletedoalah...mungkin anda antara yang bertuah... :) tq
ReplyDelete