Hari coklat se dunia...
Semalam gi kilang coklat Beryl's lagi...dah baper tawon tk pegi memborong coklat kat situ. Rindu nak menggelumangkan diri dgn coklat... :)
Tapi beli sikit je. Takut tak dpt kawal makan coklat nanti...selagi ada...selagi tu takkan brenti nak makan.
Ini je ok. Acik gila coklat tiramisu...beside, coklat bittersweet Camior, dan almond...dannn...semua suka laaa.. tapi yang ada kismis tk berapa nak suka.
Sekian, update arini. Nak bersiap, untuk ke satu adventure. Senarai barang nk bawak;
-Ma'surat untk amalan / surah Yasin...(tak apa...dah ada dlm keter)
-kemah
-pisau lipat
-air
-lilin/mancis (aper la..org skrt tk pakai mancis...pakai lighter sudeh...)
-duit secukupnya, dokumen pengenalan diri, pasport..err.
-kamera/videocam (walopun dah wosak)
-henpon jgn lupa top up...klu perlu subscribe internet untuk beberapa hari ni.
-peralatan yang sepatutnya untuk adventure ni.
-baju dan pakaian luardalam secukup pakai
-buku bacaan
-laptop ...eh..nak bawak jugak ke.
-charger phone..charger laptop
-deodorant, takut badan bebau nanti..
-bedak nyonya
-ubat kolestrol...jangan lupa makan tetiap malam.
-torchlight.
-ubat sapu/gamat
- kotak/plastik untuk isi hasil tangkapan..
-kain buruk/tuala
hehehe..ye...accik nk gi mancing ni... Kuantan...here I come.....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...

amboi acik jauh tu..sampai kuantan mancing..hati2 yo cik..musim hujan ni..
ReplyDeletekak..dah plan dah...klu ujan, duk dlm umah, buat cekodok bilis...pekena dgn kopi cap kepala ketapi..heheh
ReplyDeleteLa... jauhnya memancing sampai bawa passport bagai. Dapat ikan tunjuk kakak nak tengok.
ReplyDeleteHati-hati sebab sekarang musim hujan.
minat sgt mancing...tpi tak dapat ikan pon...heheheh.. sronok2 jalan2 je.... Subhanallah...Alhamdulillah...Allahu Akhbar...saksikan keindahan bumi ciptaan Ilahi.
ReplyDelete