Thursday, October 18, 2012

Coklat itu sedap..adventure bermula

Hari coklat se dunia...

Semalam gi kilang coklat Beryl's lagi...dah baper tawon tk pegi memborong coklat kat situ.  Rindu nak menggelumangkan diri dgn coklat... :)

Tapi beli sikit je.  Takut tak dpt kawal makan coklat nanti...selagi ada...selagi tu takkan brenti nak makan.


Ini je ok.  Acik gila coklat tiramisu...beside, coklat bittersweet Camior, dan almond...dannn...semua suka laaa.. tapi yang ada kismis tk berapa nak suka.

Sekian, update arini.  Nak bersiap, untuk ke satu adventure.  Senarai barang nk bawak;
-Ma'surat untk amalan / surah Yasin...(tak apa...dah ada dlm keter)
-kemah
-pisau lipat
-air
-lilin/mancis  (aper la..org skrt tk pakai mancis...pakai lighter sudeh...)
-duit secukupnya, dokumen pengenalan diri, pasport..err.
-kamera/videocam (walopun dah wosak)
-henpon jgn lupa top up...klu perlu subscribe internet untuk beberapa hari ni.
-peralatan yang sepatutnya untuk adventure ni.
-baju dan pakaian luardalam secukup pakai
-buku bacaan
-laptop ...eh..nak bawak jugak ke.
-charger phone..charger laptop
-deodorant, takut badan bebau nanti..
-bedak nyonya
-ubat kolestrol...jangan lupa makan tetiap malam.
-torchlight.
-ubat sapu/gamat
- kotak/plastik untuk isi hasil tangkapan..
-kain buruk/tuala

hehehe..ye...accik nk gi mancing ni...  Kuantan...here I come.....

4 comments:

Acik Erna said...

amboi acik jauh tu..sampai kuantan mancing..hati2 yo cik..musim hujan ni..

lupekanje said...

kak..dah plan dah...klu ujan, duk dlm umah, buat cekodok bilis...pekena dgn kopi cap kepala ketapi..heheh

Kakzakie said...

La... jauhnya memancing sampai bawa passport bagai. Dapat ikan tunjuk kakak nak tengok.

Hati-hati sebab sekarang musim hujan.

lupekanje said...

minat sgt mancing...tpi tak dapat ikan pon...heheheh.. sronok2 jalan2 je.... Subhanallah...Alhamdulillah...Allahu Akhbar...saksikan keindahan bumi ciptaan Ilahi.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-