Wednesday, October 31, 2012

Berita Gembira Sahabatku

Pernah diceritakan kisah seorang sahabat accik yang berkahwin dengan bekas kekasihnya.  Malam tadi accik disampaikan berita gembira tentang beliau.  Baru sebulan lebih berkahwin, udah mengandung !  Tahniah buat pasangan itu.  Moga Allah merahmati kalian sekeluarga.

Alhamdulillah syukur nikmat...  memang sesuatu yang tidak disangkakan.  Segalanya ketentuan Allah. Takdir Ilahi.

kredit untuk google di mana gambar ini ditemui.

Dalam usia hampir menjangkau setengah abad.. Allah Maha Pemurah, mahu mengurniakan cahaya mata buatnya.   Anak terakhirnya, berusia 19 tahun.  Maknanya telah lebih 19 tahun tidak hamil, kini.. Tora datang lagi !!!!!  Alhamdulillah...hehe

Baru2 ni ada juga terbaca atau kat tv agaknya, accik pun tk ingat, tentang seorang nenek yang berusia lebih 60 tahun, bersalin baby, kembar lagi...  ajaib kan...kuasa Tuhan, tiada yang mustahilnya.

Moga sahabat accik tu akan selamat dan sihat sehingga lah berjaya melahirkan anak yang akan dibesarkan oleh ayah ibunya dengan sihat dan menjadi anak yang soleh/solehah, sepertimana anak2 lain yang telah berjaya di didik dengan jayanya. Aamin, Ya Robbal A'lamin.

Terima kasih pada anak saudara sahabat itu yang telah menyampaikan berita gembira ini.  Tak sangka, Allah masih mahu accik mendapat beritanya yang jauh di negara orang, walaupun ia sendiri tidak menghubungi accik dan kawan2 lain lagi. Allah Maha Pengasih lagi Penyayang.  Org yang tidak pnah dikenali pun, blh terus menyambungkan persahabatan kami dalam keadaan tanpa di duga dan disangka.  Walaupun tanpa bayangnya. Terima kasih NurAleeya Natasha.

7 comments:

cHeRyNa PiReS said...

Semoga saya pon tergolong dalam golongan bertuah tu Cik. Tiba2 ada pulak org nak...dpt pulak beranak macam org lain:D

Rezeki, bergurau atau serius...kalau dia nak beri...dia beri:)

izawani said...

Bestnyer...

BERT said...

tade ape yang mustahil kalau Allah dah tentukan kan? hehe

Acik Erna said...

assalam accik..harap2 kawan tu ado maso mengubungi acik lagi nanti..sayang kalau terputus cam tu yo kan..dah lamo bokawan.

Anonymous said...

Salam Cik ..


Alhamdulillah ..
Allah karuniai benih cinta
mereka berdua, walo percintaan
pernah terputus sekian lama..
itulah yang dinamakan jodoh,rezeki
bila Allah nak beri
tak mengira walopun nyawa
hampir di kerongkong ..



~ uji razali salim ~

.

lupekanje said...

sha,
Tidak ada yang mustahil dalam dunia ni.

Jeen,
awok camner? bulih lagi tk??? heheh

Bert,
Yup..tu lah dia kuasa Tuhan.


Kak Erna,
bia lah dia. accik dah nak lupekanje... :(


Uji,
Ye betul...andai itu benar.

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-