Saturday, September 29, 2012

Tengok lagi

Baru lepas nonton cerita hindustan.  Tentang kasih sayang antara dua sahabat.

Buat accik sedih.  Terkenangkan sahabat yang nun di sana.

Itu lah...saper suh tengok citer hindustan mengarut tu.? Kan dan meleleh air hidung...air liur semua...

Ok...relaks accik.  Mungkin sebab baru2 lagi.  Lelama nanti akan ok lah tu.  Akan lupa lah kat kawan tu.

Biarkanla dia jalani hidup dia dengan gumbira. Jgn tekenang2 sgt.  Nanti dia pun asik tesedak2...sian dia.

Boleh ke gitu?

Pecaya tak pada hubungan hati antara orang2 yang rapat..?  Instinct dua sahabat biasanya ada.

Hmmm...jadi, aku perlu tenang dan gembira.  Jgn sedih2...nnt kawan tu pun turut sedih sama pulak kan....


Baek lah....

Mari baca antara hadis Nabi tentang perhubungan sahabat ni..

Perumpamaan persaudaraan kaum muslimin dalam cinta dan kasih sayang di antara mereka adalah seumpama satu tubuh. Apabila satu anggota tubuh sakit maka mengakibatkan seluruh tubuh menjadi demam dan tidak bisa tidur.” (Hadis riwayat Muslim)


Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.



4 comments:

cHeRyNa PiReS said...

tak tengok habis!
agak2 apa kesudahannya cik?
serius nak tau:)

zino said...

kat rumah ni pun ada sorang peminat Hindustan ni...

lyn said...

sangat setuju ngan n3 ni

lupekanje said...

sha...sad ending. Takmo la ending camtu jadik kat any of us. Kawan baik dia (A) bunuh diri. Rupanya A tu stress sbb dia simpan dendam dan kasih kat yg sorang tu (B). Sbb tu dia sakitkn ati B dgn amek gefren B jadik isteri dia (tapi tk sentuh isteri tu OK !) Rupa2nya disebalik sikap dia rampas gefren B tu, A ada dendam kesumat sbb B ni dulu penah ada hubungan sulit dgn adik dia hingga nyebabkan adik dia termengandung..dan...well..Indian, always ending dgn yg pompuan tu bunuh diwi...sbb tu dia sakitkan ati si B yang kmudian jadik kawan baik dia yg sanggup korban aper je utk dia..Dah...dia serba salah nk balas dendam. So, dia buat keputusan, rampas cara tipu gefren B, lepas upacara kawin, dia makan racun yang tak ada penawarnya...yg akan pelan2 menyebabkan akhirnya dia mati ler...sempat la dia becerita sbb musabab dia sakitkan ati B tu...pastu mati dan tamat le citer tu....
hehhehe....penin tak baca ringkasan citer ni ...??? Acik tk tgk mulanya. CUma tgk hujung yg menceritakan smua kisah dari awal kot..hehe.
sekian.

Zino, kat rumah ada sorang gak...acik tk brapa sgt...sesekali. Tpi ada sorang pompuan kat umah ni, penuh lemari dgn cd,dvd industan...

Lyn , mekasih.... sahabat adalah sesuatu yang diperlukan dalam hidup. Untuk mengajak ke arah kebaikan dan meninggalkan kemungkaran.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-