Hari raya korban datang lagi... Diucapkan selamat Hari Raya pada smua.
Tahun ni dapat daging sampai tk muat nak simpan dalam peti ais. Biasanya tak macam ni. Tpi sebab tahun ni kakak Accik buat korban, maka dpt la lebih terlebih2 pulak.
Macamana accik nk elakkan dari tak makan daging tu???? Huhu..
Kolestrol....tekanan darahh...smua nak kena jaga setiap kali raya datang. Tak kira la raya apa. Melainkan raya cina ngan raya India dan raya Kristian.
Abih camno??? Tak makan nnt, membazir pulakkan!!! Yakin je lah. Penyakit itu datang dengan izin Allah. Rezeki jgn di tolak.. *errr...abaikan sambungan dia... Bala' jgn dicari....
Mari kita cuba cover dengan makan asam2 (boi) ...epal ijo, bawang putih, celery, dll yg sewaktu dengannya. InsyaAllah...
Tahun ni tk pegi beraya memana.... hanya ke sini arah tujuan kami...
Program menziarah kubur demi kubur...gambar di atas di kuburan arwah Abah accik..
Sebelum tu kami ke lokasi di bawah, menziarahi kubur arwah nenek, sebelah emak dan sebelah abah accik. Waktu kat situ, emak accik bawak gi lawat kawasan perkuburan lama ni.. Kira tempat bersejarah lah ni..orang2 awal yang terlibat dengan pembukaan kampung accik....yakni, Kampung Linggi. Atau mungkin alim ulama' yang pernah hidup di zaman dulu2 sebelum kelahiran emak accik lagi nih.
Sekian. Malas nk cerita. Paler fenin makan dagin banyak nih..huhu
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...





Alfatihah buat yg dah pergi.. sy raya hj x kemana pun... sbb dlm pantang hihi
ReplyDeletetrima kasih.. pantang elok2 Bert...jgn lelasak. Takut bentan fulak... :)
ReplyDelete