Tuesday, December 8, 2009

Terkena...

Bila Izrael datang memanggil jasad terbujur dipembaringan..... Itu lagu yang fofular sepanjang zaman... acik suka lagu ni dari bebudak dulu, hinggalah sekarang ni pun.

Tapi, agaknya sebab acik ni udah tua.... (sedau pun..!!) satu hari tu, acik masuk kat satu kedai cd/dvd, ader sorang mamat sempoi jer...dgn suar skerat aper tah nama pesen bebdk skrg...dgn rambut tetegak gitu... datang tanya, acik nak beli apa.

Acik tgk dia atas bawah. Ehh...pekerja kedai ni ke... naper pakai selekeh camni... huhu.. acik geleng kepala... kata tk mo apa2...cuma nak tetengok je... Pehtu mamat tu pun blah gitu.. beberapa saat selepas tu, kuar satu lagu....lagu simut putih!! Lagu tdi tuh... kuang asam... sindir haku ke budak nih....!!

Okeh..pasni tk hengen haku masuk kedei ni lagik...baek gi beli cd morah kat carrefour lagi baguss... Iskk...geram tul acik masa tuh.... acik senornya nemankan si nurzayani nengok cd kat situ... jenuh gak kontrol marah...

Gini lah klu udah memangku jawatan 'org tua'..mula lah sensitif tk tentu hala kan... nampak beno takut mati...! Tapi kat lua sana...lagi ramai orang2 tua yang lagi teruk ketidaksedaran diri bahawa mereka udah tua. Masih leka, masih lalai, masih rasa umur panjang lagi, masih berdangdut dgn femfuan yang sebayer dengan anak femfuan sendiri.

Moral of the story; - Kalu nak keje kat kedai, pakai la kekemas, org pun yakin dan seronok nak datang lagik kedai tuh.... klu acik la tokei itu kedai, sensiang udah tak trima kijer kat kedai tuh. *err...tah tah budak tu anak tokei kedai kott....??? Ader aku kesah??? - elok gak, klu ada orang nak ngingatkan kita tentang kematian... tak kira la saper ato gimana caranya....kannnnzz..????!!!

Sekian. Eh...acik udah citer ke citer ni?? huhu...tk hengat la... citer udah lama...tpi tetiber teringat semula.

10 comments:

ashley said...

He he he..
takper cik..dia ingat mengingati.
.
.
.
tapi kabor juga kat dia, mati tak kira muda atau tua..sapu belaka.

lupekanje said...

ashley..
ha.. betul3x ...
semua misti sentiasa ingat mati ..

mamarempit said...

lagu tu salu grup nasyid saye nynyi bile ujung taun..hari penyampaian hadiah...heee....

Acik - terase ke??? Saye pun makin hari makin terasa....apekah???

INNA AB said...

salam acik...slalunya depa fikiq muzik...cabang seni...jenis org berserabai mcm 2 la...baru rock!
rmbut,pakaian...huh...depa ingt lawa...xtau lah..anak2 sya takat ni..x penah g sebut psl cd2...lum smpai msa kot...safe duit hehehe...

cHeRyNa PiReS said...

masalah ngan diorg nieh, diorang rase selekeh itu elok. susah sha nak cakap...bila dah berkenaan trend nieh budak2 akan gelakkan kita;)

tp sha setuju cakap acik, penampilan penting. macam org keje restoran tak pakai apron:)

ibusinga said...

jalan2 baca blog orang...
:)
siapa penyanyi asal lagi tu yek...
tetiba nak tau...

Erna said...

samo la kito cik..tua tak dapek nak elak cik..nasib baik lagi kito ni sodar diri dah tua..akak lagi la..sojak dah masuk umor sebolah tangan ni..memang akak asek ingat berapo tahun lagi la..umor ni..anak2 dah bolih berdikari ko nanti..

lupekanje said...

mamarempit,
penyampaian hadiah, nyanyi lagu nih? huhu..okey gak tuh..

mang semakin terasa..


InnaAb,
anak kekecik leh kita kontrol...udah bebesar, payah.. sbb kan dah dipengaruh dik persekitaran.


sha,
acik tingat satu kali tu, acik gi makan dgn bos2 acik kat satu tempat, budak waiter tu dtg amek order, acik tgk suar dia cam nak telondeh....! acik tegur la...
'dik, suar kamu udah nak telondeh...kang pensan acik..!!'
heheh... tpi bos acik marah acik tegur... sbb kata dia, itu suka ati dia lah...
aper kes? klu tk yg tua menegur, saper lagik?
*bukan apa, ank acik sndiri udah puas acik tegur, pakai suar stail londeh gitu... tk nmpak cam student yg bepelajaran langsung...
err...ader tk budak muda yg marah nih??? hehe..komen lebey plak..



ibu singa,
takotnyer nama dia....hehe
tima kasih berkunjung ke sini.

tak tau la saper pnyanyi sebenar. yg acik tau, paling awal masa acik udah lahir, yg nyanyi lagu tu adalah kumpulan nur el suraya... Indonesia...klu tk silap la.
Pehtu, ramai yg nyanyi...temasuk sipah aini, rabbani dll...


erna,
kak..umur sobolah tangan tuh camno? ekekke...

Shifu67 said...

emmm.... aku lagu nasyid 'hidup ini bagai lampu dinding'... hehehe

lupekanje said...

shifu,
suka juga lagu tuh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-