Monday, December 21, 2009

Aku, manusia biasa

Sejak akhir2 ni acik rasa tawar hati untuk menulis di blog. Tak tahu nak tulis apa. Memikirkan, sebelum ni rajin menulis perkara yang menyeru ke arah kebaikan.

Memberikan moral2 of the story for each story... Tapi hidup acik sendiri tidak sebaik mana. Selalu lalai dan leka. Membuat dosa juga...kecil dan besar.

Walaupun usia semakin senja...tapi masih alpa. Macamlah hidup masih lama. Jadi acik rasa macam tak layak lagi nk bercerita tentang perkara yg bebaik, kalau nnt diktakan cakap tk serupa bikin...kalau tercerita juga, itu untuk ingatkan diri juga agar insaflah..sedarlah...

Walo bgimanapun, acik masih ada cerita duniawi yg blh acik ceritakan di sini. Nanti, acik ceritakan. Terlalu banyak aktiviti sepanjang minggu ini yg blh acik ceritakan di sini. Nanti, selepas ini. akan acik ceritakan.

7 comments:

my name is E said...

achik wat jelar citer aper2x pown...E bacer jer sumer...hehehehe

My Name Is E,

Kak Nora said...

Ceritalah acik, akak sediakan 'mendengar'..

Tijah said...

cito la pasal ketuo kampong kg. linggi

dizz said...

salam cen,

cerita lah apa2 pun.. nama pun manusia biasa kan..

lama tak melawat sbb bz, tapi sekali sekala mesti dtg sini.

AHMOI said...

yup..kita ni manusia biasa..tapi kalau kita cerita untuk nasihat n pesanan buat teman yg lain apa salahnya..sekurang-kurangnya kita dapat mendidik diri kita sama...

lupekanje said...

E,
acik nak buat citer sang kancil dgn arnab la...buley kan..hhaha



kak nora,
mekasih atas sokongan akak...
nanti ye...tak taw la..ujung2 tawon gaknya...bz tahaper2..mls nak nulis...


tijah,
ketua kg. kg Linggi?
huhu...acik pung tk kenai dia...ekekek...sabau je lah kan..nnt acik gi tanyo mak acik.


kteh,
salam kteh..sbb mnusia biasala...kenkadang ada mood, kekadang tadek...knkadang ada ilham, knkadang tadek, walopun banyak mender yg blh di ceritakan..tq kteh.



Ahmoi...
betul tu...sbb tu acik rasa, bio le..acik bercerita, utk diri acik amek pengajaran ... untuk menambaikkan diri..
tq Ahmoi.

Erna said...

salam acik..takpo acik..mengingatkan orang buek baik..tu elok cik..teruskan la cik..kalau ado yang ngikut apo yang acik tulih tu pun dah dapek pahalo dah cik..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-