Memberikan moral2 of the story for each story... Tapi hidup acik sendiri tidak sebaik mana. Selalu lalai dan leka. Membuat dosa juga...kecil dan besar.
Walaupun usia semakin senja...tapi masih alpa. Macamlah hidup masih lama. Jadi acik rasa macam tak layak lagi nk bercerita tentang perkara yg bebaik, kalau nnt diktakan cakap tk serupa bikin...kalau tercerita juga, itu untuk ingatkan diri juga agar insaflah..sedarlah...
Walo bgimanapun, acik masih ada cerita duniawi yg blh acik ceritakan di sini. Nanti, acik ceritakan. Terlalu banyak aktiviti sepanjang minggu ini yg blh acik ceritakan di sini. Nanti, selepas ini. akan acik ceritakan.
achik wat jelar citer aper2x pown...E bacer jer sumer...hehehehe
ReplyDeleteMy Name Is E,
Ceritalah acik, akak sediakan 'mendengar'..
ReplyDeletecito la pasal ketuo kampong kg. linggi
ReplyDeletesalam cen,
ReplyDeletecerita lah apa2 pun.. nama pun manusia biasa kan..
lama tak melawat sbb bz, tapi sekali sekala mesti dtg sini.
yup..kita ni manusia biasa..tapi kalau kita cerita untuk nasihat n pesanan buat teman yg lain apa salahnya..sekurang-kurangnya kita dapat mendidik diri kita sama...
ReplyDeleteE,
ReplyDeleteacik nak buat citer sang kancil dgn arnab la...buley kan..hhaha
kak nora,
mekasih atas sokongan akak...
nanti ye...tak taw la..ujung2 tawon gaknya...bz tahaper2..mls nak nulis...
tijah,
ketua kg. kg Linggi?
huhu...acik pung tk kenai dia...ekekek...sabau je lah kan..nnt acik gi tanyo mak acik.
kteh,
salam kteh..sbb mnusia biasala...kenkadang ada mood, kekadang tadek...knkadang ada ilham, knkadang tadek, walopun banyak mender yg blh di ceritakan..tq kteh.
Ahmoi...
betul tu...sbb tu acik rasa, bio le..acik bercerita, utk diri acik amek pengajaran ... untuk menambaikkan diri..
tq Ahmoi.
salam acik..takpo acik..mengingatkan orang buek baik..tu elok cik..teruskan la cik..kalau ado yang ngikut apo yang acik tulih tu pun dah dapek pahalo dah cik..
ReplyDelete