Kemudian, di kesempatan PC tidak dapat dimonopoli oleh diri nan sorang nih, maka barulah lemari baju yang penuh ni, dapat dikemaskan. Nampak! Hikmah setiap kejadian. Kalau dulu, hanya berebut guna PC dengan Hazirah. Tapi dalam bulan Disember nan syahdu ni, acik terpaksa jugak berebut dengan Nur Zayani. Iaitu, semenjak lappy dia rosak.
Selain dari itu, minggu ni, acik masak laksa. Uwaaaaaaaaaaahh...udah bertahun2 acik tidak masak laksa...tetiber, minggu ni pulak acik masak .... Bukan sebab apa....aritu balik kamfung, mak acik bagi bunga kantan.
Dah bbrapa kali dah dpt bunga kantan, tapi telah acik persiakan. Namun kali ini, acik dan 2 org anak yang ada nih, makan ler pepuas2. Sedap ato tak sedap....perut kami je. Janji tk ada yg sakit perut memakannya. Masa gi carik ikan kat Mydin bakang rumah ni...tk ada pulak jumpa ikan yang sedap dibuat laksa.
Last2 jumpa ikan sejuk beku kat cecelah sudut barangan beku itu. Ikan mambung. Ikan jugakkannnzz..!! Alhamdulillah, habis dah...hehehe...cerita je la kat sini. Minggu ni acik gi serbis keter dengan Chai yok.... kat Seri Kembangan. Rasa murah fulakk. Biasanya kena bayar lebih RM100. Tapi kat situ, tak sampai pun RM100.
Anyway, Shahmah kata, Alerrrr.... mesti guna minyak itam murah tuh... yg bukan sintetik....!!
Ye ler...mana la acik tawu... janji murah...ekekkee.. Hmmm... sebut pasal Shahmah, dia udah balik ke kolejnya di Seri Iskandar.
Cuti dia belum tamat... tapi dia dipanggil untuk menjadi Fasi untuk kemasukan siswa siswi baru di kolejnya.. nnt dia balik semula untuk mengambil baki barang yang masih tinggal...dan motorsikalnya. Nur Zayani pun baru acik antar pulang ke kolej malam ni...
Tapi dik sebab dia dekat je... nanti dia balik lagi sebab banyak lagi barang yg tinggal... isk...budak femfuan kannnzz... memacam mak nenek nak dibawaknya. Hazirahpun, yg balik bercuti Krismas dari hari Rabu aritu, dah acik hantar balik kolej di Kuala Pilah.
Sepanjang cuti, dia asik duk menung depan PC acik nih.... buat pendaftaran permohonan UPU / kursus apa yang nak dipilihnya untuk meneruskan pengajian selepas matrik kelak. Sibuk nanyer acik... mana la acik tawu. Acik kata, ikutla, apa kursus yang dia rasa dia mampu ikut. Dan pikirkan juga dari segi kerjaya juga. Entah apa lah yg dipilihnya.
Moga pilihannya tepat dan dapat. Pencapaiannya di Kolej tidak begitu memberangsangkan. Setakat ni hanya cukup untuk melayakkan beliau terus belajar di kolej tersebut. Kata orang, kalu result tk bagus, akan dilelong...maksudnya, akan di beri kursus yang tk baper nak laku. Atau kursus yang bukan yang jadik pilihan pelajar....betul ke? Kakak dia pun kata mcm tu. Entahla... acik pasrah je. Di samping mendoakan kejayaannya di dunia lebih2 lagilah di akherat.
waaaaaaaaaahh...semua mereka akan tamat pengajian tawon depan.... terutama Nur Zayani. Shahmah, masih memikirkan sama ada akan teruskan ke pringkat degree atau gi kerja.... Hazirah, akan menyambung ke pringkat Universiti pulak InsyaAllah. Sekejap je kan...
acikkkkk!!!!! ...... mano POTAI!!!!!
ReplyDeletesalam ochik...eh, achik...
ReplyDeletebagus lar semuanya da nk konvo thun depan...rengan sket beban achik nk besarkan nk jager anak2x tueh..klu sunyi, E ley jadi anak angkat achik yer..hehehe
My Name Is E,
semuga mereka semua terus berjaya...
ReplyDeletebeli la sorang satu leppy.. baru la senanng tak berebut2
ReplyDeleteann,
ReplyDeletetk geti acik nk mmvote2 nih... naik bot nak la..hehhe
kakpahhh..
potai kat atas pokok lagiiii....
E,
ha ah..boleh...meh acik hangkat... tpi kener la salu masak chocolate cookies okeh...
zino,
mekasih, tu harapan semua ibubapa kann...
shifu,
semua udah ada sorang satu, kcuali hazirah yg blm masuk U lagik tuh..cumer lappy si kakak rosak fulak.. tdi dia sms, kata sudah baikpun... just kener reformat, elok je dia...
Emak dia semekin, idup kaiz pgi makan pgi...kaiz fetang, makan fetang.. selagi tk ada keperluan, tkkan dibelikan komputer/laptop tuh.
acik...mas datang nih....nak potai, nak potai..eh silap nak lappy...nak lappy.
ReplyDeletemas,
ReplyDeletemana? kata nk adiah kat acik lappy satu...?? heheh