Tuesday, December 29, 2009

Kerna DIKAU....

Bukanku sengaja...
mahu melukakanmu..
menghancurkanmu...
tidak menghargaimu...
aku bukan sekejam yg kau sangkakan...
Tapi segalanya telah berlaku... sekelip mata.....
Rupa asal yang sempurna...
Yang tersisa.....
Shawl pemberian Pn. Haida dan suaminya ini telah lama menjadi harta sentimental value ku... dari tahun 2008 lagik..

Tpi, dik kerana kelalaian hamba Allah ini...... maka kini telah hancur sebahagian dari sudut nya, menjadikannya cacat seumur hidup.... sobs... Maafkan acik Pn. Haida...kerana tidak menjaganya dengan baik... Apa yang berlaku, shawl kesayangan acik ini telah termasuk ke dalam mesin shredder ketika beliau itu sedang menghancurkan lembaran2 kertas tidak di gunakan.....
Naper kau mesin skalik shawl acik yg kau finjamm tuh nurullll !!!! huwaaaaaaaaaa...!!!
*Nurul.... ko jaga... !! Acik sedang menyiapkan senarai apa2 yg patut utk kau gantikan, sekiranya shawl yg sama rupa dan kualiti tak dpt kau cariganti semula!! Kenkawan ada cadangan tak...?? hehehe... apakata mintak iphone satu.....err...
Malam ni kau pasti tk lolap tido ... oohh..malam ni kau mintak tulun acik antar kau ke puduraya sbb kau nak balik kamfung kannnzz.... dan kereta kau akan besama acik dalam tempoh seminggu ini...??? HAHAHAHA... *gelak setan udah kuar....
Shahmah.... yanie.... ngkorang nak gi jenjalan tak minggu nih....? hehehhehe....jommm...kita gi kameron hailen ke.... gi genting ke... ataooo....err...gi Singapore...? gi kenduri kawin sahabat acik... linaa.....??

~Selamat pengantin baru buat cikgu lina dan cikgu Muslim.~

huhu.... di manakan ku cari gantinya.....!! Shawl ku...!!! Kan...tak pepasal kau jadik modal acik hapdet blog arini..

16 comments:

  1. sob.sob.sob
    gitu kesahnyer..nnti sy tembak dier yer... peng,peng.peng

    ReplyDelete
  2. acik..apa sudah jadi..dimanakan ku cari ganti..yang serupa dengan mu...susah jugak nak cari ye cik...siap la...

    ReplyDelete
  3. ya ampun...naseb tk jadik mee kan acik.....huuu...kono carik ganti tu....

    ReplyDelete
  4. Acik,
    Sayang seribu kali sayang. Ada tu ada, sama tapi tak serupa.

    ReplyDelete
  5. Acik.. lah sygnya.. kalau acik nak den ado shawl tuh boli kek spain n istabul marin.. kalau nak den leh reserve sehelai.. kalau nak lah.. hehehe ;)

    ReplyDelete
  6. E,
    adeiihh....tembak peng peng peng...
    pun tk leh ubat ati yg sodih nih..



    Erna,
    mang tak tawu la ada ganti ke idak..huhu..
    *sajer bebuat cedey nih...biar si nurul tuh lagik gelabah..ekekkeke..



    mamarempit,
    betul3x...masa ni lah nak mintak apapun..sbb yg gunakan tuh udah rsa besalah sesgt...hehehe..


    Kak Nora,
    bukan seribu kali syg lagik tu kak..
    berjota2 kali sayang...



    iina,
    alahai, baiknya ati kawan acik nih.. takper...takper..

    acik tgh mendera si nurul ni gi carikkan gantinya smpai dapat..! hahah...kejam kan..!

    ReplyDelete
  7. sibbaik bukan mesin pengisar getahhh skrap tewww.. kalo tak leh hancur kepala acik teww.. ikiki

    ReplyDelete
  8. lorhai...sampai gitu skali jadiknye?? adoiyai...sayang arh...shawl tu nampak sangat santek!! isk!!!

    ReplyDelete
  9. sadis kite bace cite akak..heheh..cian akak kan..nak kene nurul nei..t kite babap die..

    ReplyDelete
  10. en_me,
    ha ah..sib bek kannnzz


    tipahvogue,
    mang santek dan sayang bangat tuh...



    aida,
    babap dia meh...tggu dia balik kijer tawon depan...kita babap lagi dia reramai..ekekkeke..

    ReplyDelete
  11. salam...dah nak jadi..nak buat camno kan..tak apo gi beli laie ek.

    ReplyDelete
  12. Kak.... Lina tu lina KK @ singapore tu ker ?

    ReplyDelete
  13. cennnnnn,

    ropanya ada gambar linaa kat sini.. jeen yg bgtau, cepat2 kteh masuk sini.

    linaa kawin ngan sapa yek.. ngan bf dia yg kat obersi tu ka? ada blog dia ka.. ish macam2 nak tau ni...
    nnti kteh kontek cen thru email ke ym ke...

    ReplyDelete
  14. Kak inaKL,
    ha..tu lah.. ada kwn sorang bagi hadiah shawl baru...nk fujuk *amvoooii..sampai gitu skalik kener fujuk...ekekeke..
    tpi acik nk tggu yg shred kan tu gak ganti...yg org bgi tu hambek gak la...hahaha..



    Jeen,
    ya betul....alahai...acik ni lupa nk habaq kat ngorang.... kenduri dia sabtu ni...dia jemput knkawan gak...tpi smua tk nak pi...msa tk jemput, smua bising kata dia tk jemput.. bila udah jemput, tader pun yg nk pi..



    Kak Pah,
    golak aarrr..golakk...huhu...
    tk per kakpah...hikmah nye bnyk gaknya tuh.. *hrp2 dia consider gk utk gantikan dgn iphone...ekekekek (mlampo ekk...)



    Kak teh,
    ada saya emailkan....misti tk baca email nihhh....hehhe

    ReplyDelete
  15. Lahhh linaa dah kawin?? Congrats!! Ngan buah hatinya tu ke?

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-