Saturday, January 14, 2012

Baharu di tahun Baharu

Walaupun usiaku makin meningkat, namun, untuk menggantung reket badminton tidak sekali...belum lagi...
Saya perlu lebih giat, mengeluarkan peluh di badan untuk kesihatan diri sendiri. 

Dan, untuk itu, saya perlu terus bermain, bukan bertanding.  Masa untuk bertanding, mungkin tidak lagi..mungkin...mungkin akan bertanding, jika ada cabaran, dari rakan seumur.  Tapi, payah untuk ketemu rakan seumur yang mahu bermain bersama, apalagi untuk bertanding bersama....tandanya... saya masih sihat dibanding dengan rakan seumur yang lain... Alhamdulillah.  Syukur pada Allah yang memberikan nikmat kesihatan ini padaku.

Untuk terus bermain, perlu ada kawan...dan kawan-kawan itu smua tidak selalu bermain...perlu sediakan kemudahan untuk mereka agar mereka mahu bermain, dan menemani saya bermain.


Oleh itu, selepas mengisi perut di Cempaka Rimba atau Rimba Cempaka, PKNS Bangi, semalam, bersama seorang rakan sepejabat, saya ke Bangi, mencari makan reket badminton yang baru untuk saya dan rakan-rakan saya.  
Tak lama mencari, terus saya perolehi...yang baik, tetapi tidak mahal, bemakna, yang murah tetapi ada brand..:)  ..saya juga suka yang ada brand....walaupun tidak mampu.  Sekurang-kurangnya, yang sama jenis dengan yang Datuk Lee Chong Wei guna. Vangger mak...!! haha.

Saya beli yang harganya bawah RM50 sahaja.  Kalau setakat nak main kasi keluar peluh, tk perlu yang mahal-mahal.  Itupun ada yang lebih murah, RM30+  brand yang sama.  Ok je kalau beli untuk tambah koleksi nanti.  Saya suka kawan-kawan sihat....dan saya pun sihat.  Trima kasih pada kenkawan yang sudi menemankan saya berpeluh nnt.  



3 comments:

Ms.Lilies said...

dah lama tak main badminton huhuhu..raket pun dah lama ghaib

Hjh Noralenna Abbas said...

Salam Acik'
Teruskan Acik.Badminton satu-satunya permainan yang aka boleh main, pukul-pukul je, tapi sekarang ni mata tak berapa sharp nak pukul shuttle'nya.

lupekanje said...

Ms. Lilies, kena carik balik reket tu..kurang2 anak nk guna nnt..


Kak Nora, janji peluh. semangat tgk Lee Chong Weii menang arini...hehe..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-