Wednesday, June 29, 2011

Buat apa yang di suruh

Buat apa yang disuruh, tinggal apa yang dilarang.

Susah ke? 

Tapi kita ni...yang dilarang, itu yang kita nak buat.  Yang disuruh, macam-macam alasan kita nak elak buat.
Yang sesia, dengan gembira kita buat.  Yang mendatangkan pahala, berat sungguh nak dilakukan.
Hmmmm....bila diri ini akan berubah.


Mujahadahlah wahai diri.  Jangan Kau hijabkan taufiq dan hidayahMu pada ku, dan keturunanku.

8 comments:

rosdiana said...

maafkan saya acik,
saya boleh tak terperasan entri ROSDIANA AKA WOS tuuu..
huwaaaa!
maluw! maluw!

minta maaf yer acik?
*jari jemari memintal tudung*

rosdiana said...

Acikk!
saya betul-betul minta maaf nih!

adehhh..
tak tenang.. tak tenang..

lupekanje said...

alerr..tk apa....acik tk amik ati..acik amik daging je....buat satey...
dont wori ye woss...*sambey tepuk2 blakang wos kekuat...*

Acik Erna said...

acik..hajat dihati memang nak buat macam tu kan..tinggalkan yang dilarang..
tapi kadang2 sebagai manusia biaso..kita mudah lupo..

lupekanje said...

salu camtu kan kak...huhu..yg lagi tk seronok, ada masa tu, tak lupa..ingat, tahu. Tpi ikut juga kemahuan hati..yg tu lagi besar salahnya...

Ms.Lilies said...

manusia dan lalai dan lupa mmg kawan baik...
den pun cik wuwuwuwu

rosdiana said...

kerana lalai la jugak saya tak nampak entry acik tu..
wuwuwuwwwuuu
*sambil tepuk belakang mimi kuat-kuat, saja tepuk sbb tak berani nak balas tepuk kat belakang acik*

lupekanje said...

hahaha...mimi lak kena..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-