Dengan ahli utama serama7-8 orang ni, kami bergerak seluruh semenanjung dan Sabah Sarawak juga. ..err...cam ye ye je kan.
Sambung citer, acik bercuti kerana nak bawak kawan dari Sarawak ni berjalan-jalan. Memula plan, acik nk bawak dia di kawasan Putrajaya.
Tapi plan bertukar-tukar sendirinya..hingga akhirnya mereka ke Putrajaya dengan meluferkan acik. Sangat tidak fatut itu kan? Tak apa la. Lenkali kalu kawan ni datang lagi, acik seret dia gi umah acik terus.
Hari Isnin ni pun plan tk tentu arah. Call telefon tak dapat-dapat. Dah petang baru acik dan GPP lain ni bergerak dari Bukit Jalil, menaiki LRT. Mudah...tk perlu nak besusah payah merempuh jalan jem. Let the train do it....
Sampai di Masjid Jamek, kami turun dan meredah hutan batu itu mencari hotel penginapan sahabat kami si Suri Akhlaken itu.
Ini adalah antara aksi-aksi sepanjang dalam perjalanan dalam LRT itu..
Sengal jugakla orang-orang tua tk insaf lagi ni.
Sampai di hotel beliau, kami ber
Kemudian sesi kegemaran semua, bawak beliau dan GPP lain gi shopping.
Masa sangat singkat. Memandangkan kami pergi lewat petang dah. Sebelah pagi kata nya si Suri ini sangat sibuk.
Destinasi shopping kami, di sekitar jalan TAR dan di Sogo. Errr.....acik kalu diorg ni tak bawak, acik pun tk tau lah nk explore tempat ni....kesian kan...
Gambar candid dari atas Sogo...saper sebenarnya yang dibawa shopping....org KL gak yg lebihnya..hehe
Sewaktu sedang leka ambil gambar diorg, acik terima amaran, tak bulih ambil gambar dalam pasaraya ini...hahah...fadan muka aku.
Sibuk mengkirai towel. Macam nak beli banyak...tpi tk beli sehelai pun..!!
Inilah Suri yang di raikan.....muka risau..bila lah mak dia nak sampai dari Shah Alam ni..hehe...atau risau bila nak pegi shopping ni....poket dah makin kempes.. Makin kempess ???
Acik ni bukan setakat kempeesss..dah penuh angin dah kocek ni haa...huhu.
Akhirnya, seruan perut. Halijah cadangkan ke Restoren Zam-zam. Dari dalam train lagi dia asik sebut ini restoren. Memandangkan Sipah pun asik sebut laparr...laparr...maka kami cari ini restoren. Murtabak Zam zam...
Hmmm...memang sedap. ni yang acik order.. Murtabak daging.
Terima kasih pada kak iza yang membelanja kami kali ni.
Dah kenyang, kami bergambar di depan restoren.
Sekian. Aktiviti Senin yang sengal.
cik,
ReplyDeleteshoping poket tongah kempes camano nak boli memboli hehe..
minggu dopan baru best..
seronok ek jumpo kengkawan..
cik...
ReplyDeletesetelah hampir 9 tahun br thn lepas gi jln tar ngan sogo...
tu pun sebab ikut adik cr brg kawin dia....xtau dah tahun bila lg nak pi...
cik..elok shopping maso poket kompehj..selamat...he he..
ReplyDeletetapi tak paham..apo pasal pulak sengal..
ibundo - kempes kalu, shoping tingkap yo lah kak..
ReplyDeleteMs Lilies - acik pun samo...tgu ada orang yg tau jalan yg ngajak temankan. Bila sampai, cam ruso masuk kampung, tk tau nk tgk ato beli apo...
Kak erna - itu lah. selamat duit yg mmg ntah mano tu..haha..
Sengal sbb plan smuo tk menjadi..
hehe,,
ReplyDeletepijah nak satu acik!!belikan la belikan la..
err...nak aper pijah? Murtabak? jom..kita gi makan sesama..
ReplyDeletelaaaaaa seronoknya depa jumpa2 lagi.
ReplyDeletetu yg dlm lrt tu ddri@jah ka? sapa lagi yg ada tu, cam suri dgn cen aja.
- dizz
aha,....DDuri, Sharifah, Kak Iza, and suri..tu...
ReplyDelete