Berita Harian online 18/06/2011
Banyak lagi air radioaktif mungkin tumpah ke laut: TEPCO
2011/06/17
TOKYO: Loji nuklear Fukushima Daiichi akan menumpahkan lebih banyak air
radioaktif ke laut dalam seminggu ini melainkan jika jurutera dapat
memperbaiki masalah sistem baru bagi membersihkan air yang tercemar.
Tokyo Elektric Power Co (TEPCO) sudah mengepam air bagi menyejukkan tiga reaktor di loji berkenaan selepas gempa bumi dan tsunami pada 11 Mac lalu merosakkan sistem penyejukan.
Nampaknya acik tepaksa kensel la nk gi mandi laut nanti....pastu kurangkan makan ikan. Takut tejumpa pulak ikan yang sesat yg terkena radioktif macam yang disebutkan di atas tdi. Bela ikan sendiri la kat dalam baldi...errkk..
alamak. kono bolo puyu la nampak eh ceni kok nak makan ikan. agak2 dlm baldi maun tak deh tu?
ReplyDeletetatot! td wos pegi karoke nyanyi asek ke laut je.. Denjeres tak cik?
ReplyDeleteacik..iyo ko tak boleh makan ikan..
ReplyDeletebolo dalam baldi..taun bilo dapek makan cik..he he..
tijah kato nak bolo puyu..tak yo dapek makan..akak takut siang ikan puyu..
Tijah de birthday gegurl - bolo lah dlm baledi bosa ok kot...memcam bulih buat ikan puyu tu...den goma gak makan..hehe
ReplyDeleteWos - gi karok tk ajak. Klu ke laut, bulih akak tulung benamkan lagik...hahah..mmg ober denjeres tu woss..gamak eh kono pakai life jacket la klu gi karok ngan wos..hahah
kak erna - Bulih yo kak erna..cumo tetakut la, tetibo yo jadik inkredibel hulk ko...jadik catwoman ko...errr.
apolak takut eh nyiang puyu kak..bia dio pensan la dulu..hhahaha...kiro eh, acik pun tak brani gak nyiang taim dio idup tu kak.
pakai pelampung kepala itik lagi selamat cikk..
ReplyDeletebela ikan dlm akuarium jelah..
ReplyDeletewos - err..muat ke plampung paler itik tu woss?
ReplyDeleteSMM - Aha...ikan arowana pun ok kan..hehe