Sunday, June 19, 2011

Apa yang dipohon

Dalam hidup sbgai hamba Allah ini, kita kena selalu memohon dan meminta yg baik2 kepada Allah...


Kerana kita sesungguhnya tidak punya apa di muka bumi ini. 


Semuanya Allah pinjamkan. 


Sampai msa, Allah akan ambil....


Begitulah juga segala yg ada, yg blh kita lihat, atau tidak, termasuk rahmatNya, ketenangan, petunjuk, dan nyawa kita ni. 


Apalagilah apa yg zahirnya kita miliki, orang tersayang, harta benda, negara tercinta.....


Kegembiraan yg kita miliki, dapat berjumpa teman-teman tersayang itupun perlu kita minta, agar Allah restui dan kekalkan ukhuwah kasih sayang antara kita...


selagi ada nyawa.

8 comments:

Acik Erna said...

Acik..betul kata acik tu..sentiasa lah memohon dari yang maha esa..jangan berhenti selagi ada ahat kita..

ibundo said...

kek sapo lai nak mintak kan?..
acik apo koba.
kirin selalu gak pi swimming ke situ. dio ajak kpah tapi osah maleh e... baju pun tah kek mano lotak e

rosdiana said...

ameenn...

en_me said...

insaff kanns..

lupekanje said...

Kak Erna - hmm..betul kak. Apapun yg kkurangan kita, minta pd Allah yang memiliki segalanya.

Ibundo - mintak kat kubur tak dapek apo kan...mintak kat pokok, pun tk dapek apo, mintak kek batu pun tk dapek apo. Mintak kat orang, pun dari Allah jua dtg eehh..

Apo la akak tk join Kirin samo...acik pun senornya dah lama tk merendamkan diri. Jom lah kak...carik balik baju tu. Ato beli je baju baru.

Wos - thx...

En_Me - mudah Allah merahmati En_me..

Annie Han Yeon Rin said...

Amin ya rabbalalamin ^_^

Kak Long said...

Acik, apalah sangat sengsara dunia yang cuma seketika ini....

lupekanje said...

betul kak long...kita hanya singgah sebagai musafir sahaja di sini, untuk mengumpul bekalan.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-