Sunday, June 26, 2011

Minggu berbusanan


Sangat busan minggu ni.  Mood memang langsung tak ada.  Masa tersangat adapun tk guna kalau mood nk meng update itu tidak ada.

Semua ini gara-gara mazmumah dan diri yang terus bergelumang dosa.  Terlalu banyak anasir-anasir jahat yang datang menyerang diri.  Sibuk melawan perasaan, bermujahadah, menepis, menolak, lari dari kejahatan diri yang terus melekap mencemar hati yang telah tidak bersih ini.

Berikan aku husnulkhotimah ya Allah.

8 comments:

rosdiana said...

dush dush dushhh!
mcm kena tumbuk jer wos rasa bila baca entry acik nih..

banyak dosa juaa.. :(

lupekanje said...

sgt tensen wos..bila kena lawan utk tk buat benda yg kita suka buat...contohnya nk gi rompak bank...kann..heheh

Annie Han Yeon Rin said...

kalo buhsan cik.. meh datang rome meh.. sini tak buhsan laaa sangatkan...

*sedih*

lupekanje said...

Eryn -- eeeii..takmo lah gi sana...susah nak dpt temfoyak...heheh

Ms.Lilies said...

kalo buhsan jom gi ngeteh tp accik belanja saya....kompom tak buhsan


:D

Acik Erna said...

acik..minggu ni akak tak sompek nak bosan..dari pagi ado yo kojo nak buek..he he

ibundo said...

botul cam cakap erna tu. kojo lintang pukang banyak e. nak menyoping pun tak sompek ha... kehkeh..
selamat hari senin cik..

lupekanje said...

Ms Lilies - Bulih je...nk jumpa budak comey yg suka manjat tu...hehe

Kak erna - lenkali panggey acik blh acik tlg..err..buat kecoh lagik...

ibundo - kenkdg raso cam tkdo kojo walopun kojo tu bnyk...huhu..tu lah bilo buhsan datang, smuo cam nmpak kelabu yo kak...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-