Wednesday, January 6, 2010

Penghargaan

Hujung tahun lepas, tetiber zirah bagi ni untuk bedday acik.... terharu dan tegaru gak acik...sebab acik tk pnah bagi adiah pun bedday dia. Tapi dia salu bagi acik...walopun acik akan marah dia...sebab membuang duit beli adiah yg memahal... (Kalu lebih dari 19.90 tu bagi acik udah cukup mahal...) Aneway...tima kasih anakku... ingatan dan doa itu yg fenting... bukan material...lenkali jgn beli lagik ceni... beli yg lagik mahal ye.. ... simpan duit tu utk belanja di kolej...jgn membazir.. Pastu ... ingat lagik kan kat shawl acik (asik nyebut je...tah smpi biler nk bajar redha???) acik yg koyak kener shred arituh? Ha...sehari selepas tuh, Wani, opismet acik hadiahkan acik shawl yang baru.... seperti di gambar.. Cantik kan... tpi....acik still tingat kat shawl lama tuuhh.... camner pun, mekasih lah Wani...sbb nk buat acik gumbira... acik tawu la.... ngko senornya nak fujuk ati acik....sbb ngko tk jadik nk jualkan iphone kau tuh kat acik...hahahhaha... Tak apa..tak apa...acik tk marah pun, acik tk minta difujuk funnn...tpi klu udah bagi tu...acik tk kan nak tolakkkannn...ekekekke.. mekasih sekalik lagi.. Nurul...ngko jgn luper carik ganti yg serupa gak dgn shawl acik yg kau shred tuh... jangan ingat sebab Wani udah bagi shawl ni...kau tk yah ganti dah shawl acik ye....hehhehe... Hari ini selepas subuh acik akan balik kamfung..tupun klu acik tesedar la dari tdo... Misi acik mengambil cuti hari ni antaranya adalah : Membawa kereta ke woksyop, tersengguk2 jalan nya...acik gisau.. kemudian, mahu mesin rumput... rumput kat kamfung udah fanjang sangat... Anak acik tanya, naper tk pegi weekend je.. acik jawab, sbb nnt keter tu makin rosak.....dan rumputpun makin tambah berisi tambah menunduk panjang nnt. Penuh kemuncup fulak.

Alerr...cuti tahunan ada...guna kan la. Tapi semuanya ini adalah perancangan manusia yg lemah spt acik... Penentunya adalah Allah... Sebab acik gaser cam nak demam pulak ni... sakit tekak dari petang tdi. Sekian entry hari ini.

6 comments:

  1. salam..untunglah anak-anak ingat hari jadi ek..
    alhamdulliah dah dapat dah benda baru tu..hati-hati ek..takut berlaku lagi macam dulu..

    ReplyDelete
  2. Acik,
    Cantik shawl. Yang lama (yang rosak)tu, buat alas meja lah acik.

    ReplyDelete
  3. Achik.. jiran sya suruh sya pinjam mesin rumput dia utk belajar mesin ngan achik .. nanti kalau ok baru beli katanya .. bila boleh dtg rumah jadi cikgu ni?

    ReplyDelete
  4. salam acik..harapr acik tak jadi domam..bolih la balik kampong mesin rumput ngan repair keto..acik jangan la marah kek zirah tu..macam anak akak yo..di marah taun ni..taun dopan e dio kumpul lai duit belanjo e..boli lai adiah untuk omak e..yang bongsu tu la..dah maleh dah nak marah..bia an yo...

    ReplyDelete
  5. kak ina,
    ha ah..tu lah..pasni tk mo dekat dgn mesin shredder tuh lagik..


    Kak Nora,
    cantik gakkan, buat alas meja...huhu..tpi biler tgk tang koyak tu, sedey arr.huhu


    sya,
    ari ahad boley tk? hehe...
    acik pun rsa makin lama makin lemah nk mesin rumput nih...nampak sgt la udah tuha..


    erna,
    tk marah sgt la kak...cuma rsa dia membazir...acik yg patut perabih duit utk dia..huhu

    ReplyDelete
  6. hu4x achik...nk balik kg ek? klu E free, ley tak E ekot... E suker dgn kampung....E lamer udah tak balik kg...adeh~!!!

    shawl tueh kan, E yg teman kak Wani beli..hu4x..shhhhh.... tantek an...cam E jugak tantek nyer..muahahaha


    My Name Is E,

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...