Wednesday, January 6, 2010

Penghargaan

Hujung tahun lepas, tetiber zirah bagi ni untuk bedday acik.... terharu dan tegaru gak acik...sebab acik tk pnah bagi adiah pun bedday dia. Tapi dia salu bagi acik...walopun acik akan marah dia...sebab membuang duit beli adiah yg memahal... (Kalu lebih dari 19.90 tu bagi acik udah cukup mahal...) Aneway...tima kasih anakku... ingatan dan doa itu yg fenting... bukan material...lenkali jgn beli lagik ceni... beli yg lagik mahal ye.. ... simpan duit tu utk belanja di kolej...jgn membazir.. Pastu ... ingat lagik kan kat shawl acik (asik nyebut je...tah smpi biler nk bajar redha???) acik yg koyak kener shred arituh? Ha...sehari selepas tuh, Wani, opismet acik hadiahkan acik shawl yang baru.... seperti di gambar.. Cantik kan... tpi....acik still tingat kat shawl lama tuuhh.... camner pun, mekasih lah Wani...sbb nk buat acik gumbira... acik tawu la.... ngko senornya nak fujuk ati acik....sbb ngko tk jadik nk jualkan iphone kau tuh kat acik...hahahhaha... Tak apa..tak apa...acik tk marah pun, acik tk minta difujuk funnn...tpi klu udah bagi tu...acik tk kan nak tolakkkannn...ekekekke.. mekasih sekalik lagi.. Nurul...ngko jgn luper carik ganti yg serupa gak dgn shawl acik yg kau shred tuh... jangan ingat sebab Wani udah bagi shawl ni...kau tk yah ganti dah shawl acik ye....hehhehe... Hari ini selepas subuh acik akan balik kamfung..tupun klu acik tesedar la dari tdo... Misi acik mengambil cuti hari ni antaranya adalah : Membawa kereta ke woksyop, tersengguk2 jalan nya...acik gisau.. kemudian, mahu mesin rumput... rumput kat kamfung udah fanjang sangat... Anak acik tanya, naper tk pegi weekend je.. acik jawab, sbb nnt keter tu makin rosak.....dan rumputpun makin tambah berisi tambah menunduk panjang nnt. Penuh kemuncup fulak.

Alerr...cuti tahunan ada...guna kan la. Tapi semuanya ini adalah perancangan manusia yg lemah spt acik... Penentunya adalah Allah... Sebab acik gaser cam nak demam pulak ni... sakit tekak dari petang tdi. Sekian entry hari ini.

6 comments:

kak ina kl said...

salam..untunglah anak-anak ingat hari jadi ek..
alhamdulliah dah dapat dah benda baru tu..hati-hati ek..takut berlaku lagi macam dulu..

Kak Nora said...

Acik,
Cantik shawl. Yang lama (yang rosak)tu, buat alas meja lah acik.

sya said...

Achik.. jiran sya suruh sya pinjam mesin rumput dia utk belajar mesin ngan achik .. nanti kalau ok baru beli katanya .. bila boleh dtg rumah jadi cikgu ni?

Erna said...

salam acik..harapr acik tak jadi domam..bolih la balik kampong mesin rumput ngan repair keto..acik jangan la marah kek zirah tu..macam anak akak yo..di marah taun ni..taun dopan e dio kumpul lai duit belanjo e..boli lai adiah untuk omak e..yang bongsu tu la..dah maleh dah nak marah..bia an yo...

lupekanje said...

kak ina,
ha ah..tu lah..pasni tk mo dekat dgn mesin shredder tuh lagik..


Kak Nora,
cantik gakkan, buat alas meja...huhu..tpi biler tgk tang koyak tu, sedey arr.huhu


sya,
ari ahad boley tk? hehe...
acik pun rsa makin lama makin lemah nk mesin rumput nih...nampak sgt la udah tuha..


erna,
tk marah sgt la kak...cuma rsa dia membazir...acik yg patut perabih duit utk dia..huhu

my name is E said...

hu4x achik...nk balik kg ek? klu E free, ley tak E ekot... E suker dgn kampung....E lamer udah tak balik kg...adeh~!!!

shawl tueh kan, E yg teman kak Wani beli..hu4x..shhhhh.... tantek an...cam E jugak tantek nyer..muahahaha


My Name Is E,

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-