Tuesday, January 19, 2010

Berkelah di Sg Gabai

Ada beberapa perkara yang menyebabkan kesihatan boleh terganggu.

1. Komputer rosak.

2. Ekonomi yang tidak menggalakkan.

3. Masalah anak-anak.
Sebab tu, penyelesaiannya, duk dendiam....
Rasa cam dah penuh sawang dah blog ni....tak aper la.... sementara PC kt rumah tu blh di ok kan... Nak tggu gaji baru blh antar repair..bukan apa pun, kena tukar HD...udah tk leh pakai dah HDisk lama tuh.
Nak bercerita pun tadek mood. Udahla batuk teruk bebaru ni... Alhamdulillah dah ok dah nih.
Dalam batuk2 tu, sempat gak anak acik bawak acik gi piknik kat Air Terjun Sg Gabai dgn kenkawan dia... tambah semput rasanya kena naik tangga nak ke air terjun tuh. ..naik 2-3 anak tangga, acik berenti berehat...naik lagi 2-3 anak tgga...berehat lagi....dan lagi...dan lagi... hingga akhirnya bejaya gak sampai ke kemuncak.

Bila sampai kat atas tu, sonok pulak... air yg dingin.... menyamankan ... bunyi deruan air yang berlumba2 terjun ke bawah.... damai.... mang damai sekali..

Taim balik, sekali lagik...turun tangga pulak..

rasanya, tangga kat situ, lagi banyak anaknya dari anak tangga kat Batu Caves. ...adeiiiihh... ketaq lutut pehtu.

Adventure sungguh nak gi situ. Memula tu ingatkan masuk free...Roper2nya kena bayar satu kepala singgit... okla... tapi...tandas/bilik air kotoq giler... sib la acik tk mandi. Just menikmati udara nyaman tu je, dan jadik fotografer kekanak riang tuh.

Balik rumah, acik kembali busan.... dah la sorang2...Yanie dah balik kolej... Zirah kat kampung.... PC lak rosak...
tulunnnnnnnnnn...

10 comments:

Mak Su said...

pengalaman maksu daki tangga sg gabai tu, macam nak gi mendaki Gunung Ledang. nak pinsan rasanya... hihihi

lupekanje said...

itu ler mak su... rerasa mang tanak pegi dah kat situ masa naik tuh...huhu..

Erna said...

acik..menjorit mintak tolong kuek cemano pun..nak tolong cemano cik..kek opis akak laie la..dah kono curik..limo sokali losap..hatu punyo pencurik..

kakpah said...

woo.. batuk2 pun sompek ko poi borondam yo. err... sungai gabai tu dokek ngan rumah maksu ko.

secangkir madu merah said...

eeee..seronoknya dapt berendam..mengembangkan yang kempis..hehehe.e...

Mas said...

apsal tak selam pastu batuk kuat2 dalam air...huarghh bole ker? pc rosak...pc opis kan ado.

Kopi Suam said...

hahah hahah dah lama tak gi sini...bertahun dah...rasanya

lyn said...

salam

tu semua ada makna tuh. jom kita gi kelas

Kak Nora said...

Layan TV aje lah acik. Banyak story best tau!

lupekanje said...

erna,
limo losap kak???? adeyy...penyamun tarebus mna la punyer angkara tuh...tkpo kak...acik repair mggu dopan...
InsyaAllah..

kpah,
acik tk borondam pun...bebudak nih yo..tk koso la reramai tuh..baek acik brondam kat p9 yo..hehhe...ehh..bilo akak nk statkan aktibiti lamo tuh kak??


SMM,
ngombangkan yg kempis? err..apo tu? hehhe..mandi sampai kecut ada lah...tk kembang ye..haha..


Mas,
camner nk lepaskan batuk dlm air? huhu...PC kt opis ni tk cukup masa nk ngadap...kojo banyak wehh..


KS,
hehe...elokla pegi jengok lagi tempat tuh...kok dah makin cantik dari dulu lak..



lyn,
aha la...betui tuh...nanti arr...huhu..



Kak Nora,
da naik penin duk depan TV...lagipun biasanya klu depan tv...kojap yo acik pensan pastu...haha..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-