Tuesday, January 26, 2010

Bengang

Semalam besemangat nak gi amek PC yang acik antar repair kat kedai di Serdang. Pagi2 udah call, tanya, bila boleh amek itu PC. Fomfuan kat kedai tu kata, petang boleh la mai amek... bila acik sampei kat kedai tu..dia kata tk siap lagik fulak....adeiiiiihh...sakitnya raser ati... rasa nk bom je kedai tuh. Dia tak tau ke yang acik ni dah dekat sebulan tak ada kawan kat umah... ngaku je la tak buat lagik... ni pi kata tk buat back up lgi je... install HD smua udah selesai. Bila acik kata tk payah la back up HD lama tu..nk bawak balik gak PC tuh, dia leh kata ambil esok je lah... (&(^*%($(& MENCIIIIKKKK taw... aritu udah la acik bengang sbb bayar RM50 buat reformat kat PC tu...sampai rumah PC masih tk bley on gak.... kat tempat yg sama. sabau jer la haku.... ujian sungguhh....rindu nk meronda malam.

6 comments:

Kak Nora said...

Bengang, jangan engkau bengang...bengang bermacam ragam...beli barulah acik...

kakpah said...

weh siannyer....
kau jangan nak main bom je cik. kono angkut dongan si black maria tu sapo yang susah....
kau bagi ponangan jopun yo solopuk kek amoi tu kehkeh...

ashley said...

Acik,
jangan ikut nasihat kakpah nak lepuk lepuk orang tuh..hahaha
sabor cik sabor...

Shifu67 said...

belanja ko baiki pc lama tu.. campur sekali dgn belanja ko ulang alik, makan minum dah dekat sama harga dgn pc yg baru.... hahaha

lupekanje said...

kak nora..
hehe...bengang tetap bengang...
beli baru?? ooh tidakkk..



kak pah..
nk lopuk amoi tu..?? dia tk salah kak...dio nyampaikan je apa yg tokei suh kata..klu centu, kita lopuk yo tokei nyer kan..haha..


ashley...
sabor lah ni..dokek sebulan..(ato lobih sebulan..??) dah acik ni tk betenet kat rumah...idup gak la..tpi songsaro raso eh..mati laki pun tk camni..haha..

lupekanje said...

mana ada sama dgn blanja beli baru shifu...sikit je..banding dgn beli baru...hehe..lagipun kedai tu dekat sini je...10 minit pegi balik..tk kluar banja makan minum pun..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-