Monday, April 11, 2011

Senyuman yang sudah hilang serinya

Kan dah dikatakan, semua yang kita ada, hanya sementara.
Itulah yang berlaku....hari ini...gigi depanku, telah patah, tak bisa disambung lagi.
Semuanya gara-gara batu dalam nasi lemak yang menjadi santapan acik pagi tadi.  Nak kata tak baca Bismillah, acik baca dah.

Dah nak jadikan....lalu tercampaklah serpihan gigi yang tidak berdusa itu.

Bila ku tersenyum kini, jadilah ia....senyuman yang sumbing....

Dan tak lama lagi akan jadik camni plak...

aaaaarrghh....ooh tidakkk !!!  pinjamkan acik gigi.....!!!




Sekian. (Gambar ihsan dari Google...tq ..)

11 comments:

  1. acik..copek pi klinik gigi..botokan balik..

    ReplyDelete
  2. bulih boto lagi ko kak? tampal pun tk bulih dah kot.

    ReplyDelete
  3. tanam gigi baru :)
    x pun gigi pelesu la cik....omak den pakai dah

    ReplyDelete
  4. lorrr..ciannye akak..beso noo ke batu tuh???..ish..

    ReplyDelete
  5. beso batu kek brooch yg kau jual tu la...mengango den tegigit pagi tdi..huhu

    ReplyDelete
  6. kalu telor pun ader yg pelesu gigi pun mesti ader....hahahaha

    ReplyDelete
  7. juju,
    Telor palesu? hehhe....pakcik...saya mahu roti canai telor ori punya...

    Mas,
    Manis je kambing klu senyum kan..hehhe..

    ReplyDelete
  8. kono lah senyum simpul yo lopeh ni jangan buka mulut hehe

    ReplyDelete
  9. zino, heheh..kann..sopan tutup mulut yo...

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-