Monday, August 2, 2010

Sarung Jersi

Dah lama acik menjadi pasif. Dalam tempoh 3 bulan agaknya. Tiba-tiba minggu lepas acik tak sangka acik akan menyarung dua jersi dan kembali turun ke gelanggang untuk menyehatkan badan yang dah makin melebar dan mengembang nih.
Ini jersi pertama.  Saper sangka, tetiba acik berada di tengah2 staf Kolej 11.  Bermain boling dengan mereka.  Anak acik lah punya angkara, memasukkan nama acik untuk turut sama menyebok.
Jersi Kolej 11.  Kejohanan T- bowl yang membawa makna Throwing Bowl
 .

 
yang main tu, katanya semua tk reti..tapi...hmm...boleh tahan 
gak diorg nih...huhu...makcik2 pun lgi handal dari acik.
Gaya menarik dari puan Iza.
Ni pulak jersi kedua yang acik sarung minggu lepas... Department acik anjurkan perlawanan ini. Dan makcik tua sorang ni tak sedar diri betul, menawarkan diri untuk turut sama.  Maka dapatlah jersi ni.  Main apa?   FUTSAL !!! Nama kumpulan yg mewakili, Kumpulan 'You Ok?' Kumpulan 'Ho yeah Ho Yeah!!' dan kumpulan 'Ader Aku Kesah?' iaitu, kumpulan acik.  Ni baru nama kumpulan perempuan.  Kumpulan lelaki, lagi memacam nama yg diorg guna. Antara yang acik ingat, Kumpulan 'Paul Sotong'...hahaha.

Anak sulung acik, Nur zayani, yang acik lantik jadi supir, jurugambar dan penjaga barang player lelain pada malam itu....*pdhal dia kepenatan baru balik dari Seremban petang itu..
Saat-saat mencemaskan di pintu goal kami ketika menentang pasukan 'You Ok?'ohhh...we are not really ok...
Antara player team acik
 












Ni ler makcik tua yang gaya je lebey...tapi bola lalu pelan2 kat tepi pun tk geti nak tahan. Huhu...
Tu la dia keputusan yang muktamad..kumpulan acik kalah setelah menentang 2 kumpulan tadi tu!!! Makcik la nyer pasal...huhu..

Bawah ni sebahagian dari rakaman game tersebut. Teruskan usaha BASUKA !!!

 Sukan dan Riadah, Amalan Hidup Sihat !

7 comments:

zino said...

aktif sungguh makcik ni hehe

lupekanje said...

selagi ada kederat zino...nk jaga kesihatan gak nih..hehe

kak Erna said...

acik..caya lah..sumo acik boleh main..kaalu akak dah lamo..kono anta sepital dah tu..tak do dayo akak nak buek macam acik doh..

kakpah said...

acik, pinjam jersi.

kau tau tak cik. Tobu tolur tu haritu dah botuneh tapi sekarang ni dah mati huhuuu...

lupekanje said...

kak erna - stakat jago gol kak...dah tu ...telopeh lak banyak bola..huhu

kakpah - innalillah.... tak po kak..nnt cuba tanam lain. Tah bilo nk dapek an anak eh lagi tah..
sbb kat kg pun cam dah nak mati yo pokok eh.

p i j a h said...

hahah. kakeshah keeper best punyer. t kita maen agi ekh

lupekanje said...

hi pijah the best striker.....boley...boleyy...tk sempat kalu...kiter sambung pas raya...hehehe..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-