Wednesday, August 11, 2010

Hadiah raya


Sebelum merajinkan diri menaip entry ni, acik nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat yang menyambutnya.  Semua orang sibuk mengucapkannya, acik jer duk ontok, mcm biasa....  Bulan Ramadhan bulan yang mulia.  Acik risau, acik yg lalai ni, tk menggunakan sepenuhnya peluang yg Allah berikan untuk mendekatkan diri kepadaNya.

Bantu aku ya Allah...agar lebih banyak amal ibadahku untukMu. Kepada Muslimin muslimat yang acik penah sakitkan hati, acik mohon maaf dari hujung kaki ke hujung rambut...zahir dan bathin..maafkanlah, agar puasa dan segala amalan sepanjang Ramadhon ini akan diterima Allah.
 

Belumpun puasa..Allah dah bagi rezeki untuk acik.  Alhamdulillah... si insan bertudung biru dlam gambar ni, telah mensedekahkan sepasang baju raya buat acik.  Acik malu taw...patutnya acik yang bagi2 adiah kat orang lain.

.

Moga akan bertambah berlipat kali ganda rezeki insan yang bermurah hati ini...aamin.

Acik malu, sebab dia bukan kenal acik yang bukan baik pun nih...tpi tetiber je nak bagi acik...terharu bagai nak garu acik dibuatnya. Mekacih...mekacih..mekacih..





5 comments:

ashley said...

REJEKI tu...
salam ramadhan

lupekanje said...

ye betul ash... banyak rezeki tk diduga yang salu kita terima. Alhamdulillah.

kak Erna said...

acik..alhamdulillah..rezeki acik tu..baju raya lagi..

secangkir madu merah said...

salam acik, alhamdulillah rejeki jgn ditolak...

**selamat menjalani ibadah puasa

lupekanje said...

kak erna - gitu lah kak..Alhamdulillah.

SMM - betul...bala jgn dicari kan...hehe..
Selamat beramal jua buat SMM....moga diberkati Allah sentiasa.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-