Friday, August 27, 2010

bahang raya dah dirasa

25/08/2010
Lima belas hari puasa, suasana nak raya dah mula terasa kat opis.  (*lima belas hari puasa??  .... hari pertama puasa dan mula terasa pun, bilamana tempahan kuih mula dibuat, lagu raya dah di keudarakan oleh Yusuf kat opis nih....)

Apapun, lampu liplap hanya mula disangkut dan dipasang pada 15 hari puasa lepas. Lihatlah berita bergambar ni... untuk penceritaan selanjutnya.



Imah, Siti  dan Yanti (memerati je...? Cam acik gak..hehe.)
Dayah melelongkan dirinya...tolonggg...tolonggg... *naper lah tak ada orang dtg tolong aku nk sangkut mendalah nih..!!.
Siiiitiiii gak yg rajin..tengok tuh...suker amat memanjat... :) ..sesuai sgt jadik polis bantuan nih....
Suasana dalam opis yg kecoh dan meriah salu..sama ada dalam soal kerja, mahupun hal remehtemeh.. utk hilangkan kesteresan atau tekanan tika bertugas.
jejaka2 yang ada membantu...tk sampai ati tengok cik siti wan kembang je yg manjat...tercabar lah tuh..!! Kelihatan dalam gambar, Amirul, Shathir dan Deli...dan...siti kat bakang amirul.
Deli : "Yaaaaaaaaa....merrrrdekaa...!!"...eh..silap sambut nih..patut sangkut bendera dulu kat dlm opis, sebab kitakan sambut Hari Merdeka dulu sebelum sambut raya???  Hmmm... sok kita carik bendera lak ye..
amvooii amvooii...suker amat si Yana nih... ni mesti tengok pesbuk nih....
Yg ada kerja, tetap teruskan kerja...pekerja contoh nih...  Wan, Aishah & Imah.
26/08/2010

Batrisya datang melepak kat opis, sementara tunggu emak dia yang nak bawa dia ke klinik..Cam biasa, bila ada baby menjengok, smua rebut2 nak pegang... tgk Pn Su nih...tk penah lepas peluang nak dukung anak2 bajet. Amek berkat.  


Batrisya yg tk boleh tengok lens kamera...mesti nak bergaya.



Sekian.

4 comments:

kakpah said...

cik!!!!
dah nak rayo dah ko cik...

lupekanje said...

dah dokek dah lah nih kak..
akak buek kuih apo yg spesel kak..? acik nak makan ruti akak buek yo klu gi umah akak nnt.

uji6june said...

vah vah vah
meriah opis Acik.. ^_____^

lupekanje said...

alakadar je kak ooii... opis ni padat sepadatnya...sbb tu meriah gak..heheh

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-