Wednesday, August 25, 2010

Perginya sorang sahabat

Hari ni mendapat berita, perginya sahabat yang pernah acik ceritakan dulu, Noraizah,  yang telah disahkan mengidap barah tairoid... err..tak tahulah apa nama betul penyakit nih. Tapi berpunca pada bengkak di lehernya.

Acik pun dah lupa bila acik ceritakan kat blog nih...puas carik, tk jumpa pulak entry yang mana.
Apa-apapun, takziah buat keluarga beliau.  Acik tak dapat nak menziarah, sbb tiada kenderaan. 
Namun acik tetap mendoakan kesejahteraanmu di sana.  Sekali je acik pergi tengok, masa kat HUKM...pastu, acik tk mendengar berita lagi tentangnya. Nak telefon, acik takut mengganggu pula, memandangkan keadaannya yang lemah tk berdaya.  Akhir sekali acik dengar dia minta doktor benarkan dia pulang ke rumah, sebab merindui anak2nya

Apa-apapun, Allahummaghfirlaha warhamha wa'afihi wa'fuanha...Rahmatilah ruh sahabat ini ya Allah. Berikan keampunan dan selamatkanlah beliau dari siksaan kubur dan api neraka.  Moga syurga tempat yang menanti beliau di sana. Ameen...

Antom musaabiqun ana lahikuun..kalian pergilah dahulu, akan aku susul kemudian.

4 comments:

pB said...

moga dia bahagia di sana

lupekanje said...

ameen..thx pB.

ashley said...

Moga Allah mlimpahkan rahmat ke atas rohya dan ke atas sahabat yan mendokannya..

lupekanje said...

aamin..mekasih ashley..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-