Friday, February 26, 2010
Ternganga aku...
ye.... acik tutup balik mulut nih...
Mlm ni tak sangka pencarian acik di search engine pesbuk ini membuahkan hasil lagi...
Lalu ketemu la acik dengan sorang knkwan lama...
tpi tk sembang dgn dia.....sembang dengan anak dia.... cerita2 sampai subuh...
bila tanya dia,
adik beradik kamu brapa orang???
dia jawab,
lapan orang..!!!
tu yg acik tenganga..... err....ye laaa..bandingkan acik hanya ada 3 anak...
camne leh sahabat acik ni ada sampai 8 anakkk??? adeiiihhh... untungnya lah mereka2 yg ada ramai anak camni... mudah2an ...untungnya...
untung sabut timbul...untung batu tenggelam kkannnnnnnnzz..
itu blm bandingkan dengan kawan acik yg ada anak 14 orang....tah camner la jerih perihnya membesar2 anak2 yg ramai tu..
Seronokkan...
hmmm...camner la pasaan mereka yang buang2 anak tu..... sedangkan yg dah ramai anak pun rasa tk cecukup lagi buat anak... Anak tu anugerah dan amanah Tuhan..
Ramai juga yang tdk dapat anak langsung. Daripada buang2 anak, bunuh anak, beri kan je kat orang2 yg belum ada anak.... ..
Tapi, suka acik mengingatkan...pada yang ambil anak angkat, pelihara lah mereka seperti memelihara anak darah daging sendiri.... didikan dan tarbiah amat penting...agar anak2 jadi manusia berguna. Beriman. Bertakwa. Jangan dera, jangan pandang hina pada mereka....
Sekian...
perancangan besok...nk sms kawan acik tuh...hehe
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
cik, kakpah carik kengkawan yang dah hilang, bolum bohasil lagi cik...
ReplyDeleteanak lapan cik? ish..ish.. sekapal la ngan kakpah.
Acik,
ReplyDeleteTadi, kak round-round kat Putrajaya, dalam perjalan pulang ke melaka dari KL. Tengok rumah tinggi-tinggi. Mana satu rumah acik? Lunch di Rasa, Alamanda, tak pun bertembung dengan acik.
kakpah...
ReplyDeleteye kak...sekapal ngan akak...dah bebosa, smua kuar merata..tinggal atok ngan wan gakkk nnt kt umah kann? hehhe
kak nora...
adeiihhh...arini acik kojo kat opis bakang alamanda tu..smpai kul 3 ptg tdi...pehtu acik trus balik kak...klu tau akak gi situ, acik singgah yo kat alamanda tuh...*acik ni tk baper nk goma lepak2 kt sinun, kcuali ado mondo nk carik...heheh
hehehe~
ReplyDeletesebab itu Zara suka FB juga!
weee~
ada lima cukup sudah hehe
ReplyDelete