Friday, February 19, 2010

Membaca amalan mulia

Tahun 2010 ni acik berazam nk menjadikan amalan membaca sebagai teman acik... selain dri menepek kat pesbuk tu je... Baru tibai buku ni dari cabinet Pn Lyn hari Selasa aritu..masa acik gi OT kat opis... sekali 3 buku acik capai. Tk tengokpun buku apa, tau2 salah satu buku tu acik dah pinjam aritu.. Jadi, acik decide baca buku yg ni dulu... hmmm...berjaya mengabihkan 5 helai sehari.... 5 helaiiiiiii ? LIMA HELAI JE???? Dah tu sehari je pulak tu...hari selepasnya acik tk usik pun... Hari ni acik usik...baca lagik 5 helai. Agak2nya baper hari baru bejaya habihkan bacaan acik ni???? hmmm....pikir sendiri lah....hehheh.. Anyway...tahniah Zaid Akhtar, penulis buku ni, yang berjaya menghasilkan buku yg berkualiti sebagai bahan bacaan utk semua golongan usia nih... mang bagus...banyak pengajaran dan panduan hidup. Acik nk sambung baca ni.... Assalamualaikum.

Update lagi.... satu malam dah siap 2 entry..oklah tu kan...hahah..

9 comments:

zino said...

semuga berjaya menghabiskan pembacaan dalam waktu yg munasabah hehe

kakpah said...

cik, ko bojayo gak ngabihkan limo olai tu cik. kakpah dah dokek sotahun boli buku ni tapi tak sampai sotongah lai... wakaka..

Erna said...

acik..akak kalau pasal membaco ni..acik kalah..limo lai sari tu..sikit bona tu cik...kalau 300 muko surat tu..paling maleh pun akak bolih habiskan 3 hari...kok rajin tu...acik kiro la sendiri...ha ha.ha..

tunbegia said...

sungguh rajin membaca,

salamm,

lupekanje said...

zino - habis tetap habis baca nnt tu...hehe

kakpah - takpo kakpah...cito2 nk baco tu ado kan..

erna - kak...acik angkek bendero putih la kak... sila bacokan utk acik boley...

tunbegia - 5 lai sehari tu kira kategori rajin membaca gak ye tunbegia...haha..

Mak Su said...

hobi maksu membaca, tapi so far belum baca apa-apa. huuhuhuh

lupekanje said...

hahaha...lawak arrr mak su nih...
meh kita lomba membaca...rekodkan...cam program nilam kat skolah tuh..hehe

my name is E said...

aiyak!! achik udah ader hobi baru lar...
buku wanita bahagia tueh da abes ker belum? hehehehe

My Name Is E,

lupekanje said...

err.....E, buku tu kan dah bepindah tgn....tggu april baru balik rumah smula...bru leh sambung..hehheh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-