Friday, February 5, 2010
Dalam penghidupan
Diwaktu anda sedang bergembira
ingatlah, akan dtang waktu berduka
diwaktu anda berdua
akan dtang waktu anda tinggal sendiri
Kekdang klu dlam lif, ada pasangan somi isteri, berpegangan tangan...bergurau senda...bahkan ada yg berpelukan depan kita...depan acik...
Acik pikir...hmm...camner la pompuan ni, klu nnt jadi cam aku....
arini engkau gembira la...dedepan org pepeluk....ntah esok lusa, kau akan rasa cam yg aku rasa, hidup sendiri....dan hanya jadik pemerhati orang lain pulak...
*hmm..tk baekkan...doakan org centu..
bukan doa...tpi, itulah hakikatnya. Bahawa setiap yg kita miliki, smuanya bukanpun milik kita. Tetapi, milik Allah belaka. Allah akan bagi bila2 masa, dan Allah juga akan ambil, bila-bila masa juga dalam berbagai keadaan.
Mungkin kita yang akan ditinggalkan, dan mungkin juga kita yang akan meninggalkan.
Sesungguhnya hidup ni ibarat roda. Kita lakukan, org perhati...kita perhati, orang lakukan...
Bukan kesal dengan takdir diri...bukan dunia rasa sepi.... hanya memerhati dan mempelajari, erti kehidupan ini.
Moral of the story:
Lu pikirla sendiri.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
moral of the story acik ni.. lu piki lah sendiri...
ReplyDeletesusah yo nak piki ni..tapi yang ponting..akak tahu apo yang acik raso....akak paham apo yang buek acik tulih ni..pecayo lah acik..akak memang paham..
Acik,
ReplyDeleteAda dia kisah? Dalam BI "Who care?".
Ini semua adab, adab dalam lift!
ala.. kalau nak poluk2 wek apo dopan orang. tunggula kek dalam rumah. eee..
ReplyDeleteErna - Apo yg akak paham? musykil nih..hehhe..
ReplyDeleteceniya ha...acik raso kan...camno la nnt, klu pasni, yg pompuan tu tetiber hilang org yg dio sayang tu..klu dia masuk lif lgi pastu...misti dia sodih, tringat, dulu2, dia leh bemanja2 ngan org tu (mcm dia sorang je ado laki..), dopan org lain...tpi skrg...dia sendiri...huhu..
Kak Nora - ha ah....ader saper kisah....tpi senornya org kisah...cuma org bebuat tk kisah..
kak Pah - betul...tu lah dio...
kat dlm rumah, buek la camno pun kan...tk do sapo porati..
ha ha..itu lah yang akak paham..maksud acik tu..kalau nanti orang tu tinggal sorang pulak..mesti sodih..mau2 naik lif tu pun dio tak nak lai..mau naik tanggo dari toringat orang sebolah yang dah tak do..
ReplyDeletesaya peluk2 in private jer... ;)
ReplyDeletesalam hujung minggu :)
salam Achik..memang langit tak selalu cerah..beringat-ingatlah kan..kan..kan..
ReplyDeletesalam hujung minggu..
ReplyDelete