Aku tulis...
aku padam...
aku taip....
aku delete....
aku temenung...
aku tesenyum...
dan sekejap aku mengerut kan dahiku..
tak tau nk tulis apa....
tak tau nak taip apa..
otak ku mcam kosong..
tapi tk kosong...
serupa cam perut aku kosng...
tapi tk macam nak makan..
tak tau nak makan apa...
last2.... masuk angin... lalu aku mula mengigil kelaparan
serupa hari ini,
lalu aku berlari ke cafe...
mencari sesuap nasi
agar tak menggeletar lagi...
apakah aku akan menggigil juga,
di hadapan PC usang ini?
hmmm...
biarlah.... belum masanya, aku menurunkan tinta ilhamku
di sini...
mungkin esok lusa
akan kembali berpesta kata..
Janji aku gembira...
aku tidakpun kecewa
tapi buat macam biasa..
kerana aku manusia biasa
yang tidak ada sesiapa
Yang suka
atau yang mencuka
dan mungkin esok lusa aku dah tiada...
Sekian sahaja.
cik, ko dah sarapan ko cik. makan roti canai? jumaat ni cuti lai. tak lik kampung ko..
ReplyDeleteapo punyo komen da.. tak kono mongono plak ngan n3.
ReplyDeletepoi pilah kirim cendol!!!
cendol kat mana kak....? tk selera la makan cendol...tpi klu makan ngan kak pah best la...
ReplyDeleteosah sangap eh belogging skrg ni kan? dek musim paneh ni ko gek eh?
ReplyDeleteacik..biarpun tak ade idea nak tulis apa...tapi sesekali berpuisi begitu..memang power ayat2nya..
ReplyDeleteAcik,
ReplyDeleteSelamat bergembira di depan komputer.Acik update bila ada cerita. Apa-apa pun kami baca.
acik..puitis la..
ReplyDeletetijah- gitu la...menyelow je skang ni..
ReplyDeletesmm - klu bab puisi merapu, mang jadik centu la...haha.
kak nora - timakasih kak...jari ni, tgh kaku...dah lembut nnt saya back to writing mood..
skrg book reading mood..:)
erna - kak...ye ke...otak tgh blurr...