Saturday, February 6, 2010

Eden udah kalah

saja buat tajuk kontra ngan tajuk kak pah.... *dengki lah tu..hehhe Sesungguhnya acik telah buat satu keputusan yang membuktikan bahawa acik telah kalah. Acik tidak tabah Acik tidak ikhlas Acik tidak bijak mengawal emosi. Acik masih perlu banyak belajar mengawal amarah. Tak apalah. Semua ini mengajar dan ada hikmahnya. Moga akan bangkit semula dengan sesuatu yang lebih baik selepas ini. Apakah berdiam ertinya tewas. Apakah berundur erti tumpas. Apakah menyerah diri ertinya berputus asa untuk berusaha.
Sesungguhnya, segala nya bermula dengan niat. ...



Andaiku tahu (Ungu)
Andai ku tahu…. Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku…
Andai ku tahu… Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…

Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Andai ku tahu… Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padaMu…

Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…
Andai ku tahu…. Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

5 comments:

Erna said...

salam acik..betul..akak sokong..acik..tak kalah dan acik tak tewas..acik masih lagi menang..

kakpah said...

jangan copek ngaku kalah cik. bojuang solagi hayat dikaandung badan..

cik.. jom pokono cendol somangkuk!!!!

Hamirdin b Ithnin said...

apa hal?

iina said...

Acik.. takpo sekali sekalo kalah.. kalau asyik monang yo mano boleh..

Sesekali layan perasaan best apo cik

lupekanje said...

erna - udah kalah kak...tpi tk kalah terus...masih berjuang dan teruskan niat.



kakpah - tu la dio...mang bjuang terus nih..

cendol..?? tk minat la kak..
tingin nescafe tarik yg akak buek...heheh..



Prof - tk ada apa.. duk merintih klemahan diri nih...very emotional...maka jadilah projek, projek sekorek jalan.


iina - camtu ko? hmm...ye jugakkan... org yang bejaya tu, tk selalu pun bejayo dlm smua bidang dio kan...err...apo aku cakap tah...hehe...
tak apa...acik akan teruskan usaha. Guna teknik lain fulak.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-