Tuesday, November 1, 2011

Sibuk blog baru

Sepanjang Oktober acik agak bz.  Tak sempat nak update ini blog.  Dah tau tk sempat nk update yang ada ni, ujudkan pula blog baru lain kat sini. Di penghujung rancangan, macam kampung-kampung tinggal, akan terbiar dan bersawanglah rumah-rumahku ini..harap-harap tk macam tu lah kan.

gambar pinjam dari blog ni.  Terima kasih.
Tapi bila komitmen untuk blog lain dah ada sindri carik pasal .. maka adalah yang akan jadi mangsa terbiar.  Ibarat seorang ibu yang ada anak ramai, akan ada anak2 yang merasa diabaikan.   Tapi hati seorang ibu, sebenarnya tak bermaksud begitu...anak tetap anak.  Sama juga macam seorang lelaki yang ada 4 isteri...ada isteri yang akan diberi tumpuan lebih, dan akan ada isteri yang terpaksa berkorban dan terkorban. Namun isteri tetap isteri dan tetap di hati si suami (yg adil)  Errrkk...boley jadikkan perumpamaan begitu?   Blogger pun sama.  Blogku tetap blogku. Tetap akan dijalankan tanggungjawab walopun tk sekerap dulu.  Acik kan cuba bersikap adil..hehhe.. macam la blog kau ni dapat sambutan sgt...pdhal orang yang sama je dtg..!!

Tak kisah la...walaupun pengunjungnya tk ramai, namun acik tetap nk kongsi ilmu dan apa2 pengalaman yang blh dimanfaatkan bersama.  Agar ianya dapat menjadi amal jariah acik klu mati nanti.  Acik bukan kejarkan keramaian pengunjung.  Ngkorang nak intai-intai je pun tak kesah, klu tak menegurpun takde hal.  Acik tetap gembira. Update bila suka.  Tak update bila kemalasan melanda.

Cuma harapkan yang sedikit ini, akan mendapat, mengamal dan menyebarkan kebaikan yang ada..jika ada..dan mohonkan maghfirah/keampunan buat acik kalau acik dah tiada di muka bumi ini lagi kelak.  Tenang acik kat dalam kubur nnt...thanks in advance kawan-kawan.

2 comments:

HappyIrfa said...

sy pun ada buat blog baru tapi jarang berhapdet...satu ni pun jenuh perah otak .hehe

lupekanje said...

hehe..tak apa..niat tu ada nk update kan.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-