Wednesday, November 2, 2011

Ada apa dengan Cinta?

Tertarik dengan satu entry di Blog ini... antara isinya;

Akan tiba saatnnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang, BUKAN kerana orang itu berhenti mencintai kita. MELAINKAN kerana kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita lepaskan..

Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan..Orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan… Tapi ingatlah..melepaskan BUKAN akhir dari dunia..melainkan awal dari suatu kehidupan…
Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang tersakiti, mereka yang telah mencari..dan mereka yang telah mencuba..Kerana MEREKALAH yang bisa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka..

Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang PALING menyakiti hati tapi kadang kala teman yang membawamu ke dalam pelukannya dan menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sedari…

Kenapa pulak tiba-tiba bicara tentang cinta? Aku sedang becinta ke?  ..hehe..tak ada maknanya dalam usia senja gini aku nk bercinta. 




Cuma memerhati insan-insan bercinta di sekeliling kehidupan ini.  Ada yang bertemu bahagia, ada yang bertemu derita.  Ada yang selamba je.  Hmmm...pepandailah ngkorang.  tapi, ingatlah, jangan sesiakan kehidupan ini hanya dengan mengejar cinta manusia itu.  Elok jugak baca isi penuh entry blog tadi...mungkin boleh memberi sedikit kebahagiaan dalam hidup yang leka dengan cinta. 

Carilah cinta hakiki..cinta Ilahi.

4 comments:

ibundo said...

salam cik. Lamo tak ngacau acik kek sini. Sehat ko cik. Rindulah ngan acik....

lupekanje said...

salam kak...slow sikit dah kat blog ni...rindu gak kat kak pah. Rayo balik Pilah tk ..

Jazilah Johari said...

sangat best....citer accik nih ha hehe

lupekanje said...

Acik tk citer apa2pn..lol

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-