Thursday, November 3, 2011

Hari Bersama Keluarga

Hari Sabtu lepas adalah hari yang full program.  Pagi-pagi lagi aku kluar mencari rezeki untuk program Tournament Bowling Persahabatan Puspanita di boling centre MetroPoint Kajang dengan anak sulungku, dan 2 rakan lagi yang jadik passenger lori aku nih. Pertandingan boling yang agak senget (baca sengit) ... dan kumpulan aku yg berusaha untuk memenangi tempat terakhir, akhirnya berjaya...heheh..

Gambar Ihsan dari cik Kuwa-kuwa. Tq.


Sebaik tamat bermain, tak tunggu penyampaian hadiah, aku dgn passenger bergegas keluar dari  tempat itu untuk event lain pulak.  Singgah seketika di Kedai Kek  Secret Recipe tempah kek instant untuk bonda tersayang yang menyambut ulangtahun kelahirannya hari itu, 29 Oktober ..ulangtahun kelahirannya yang ke 71.  Moga Allah lanjutkan usianya dengan memberi kesihatan yang baik..dan segala yang baik serta dijauhkan segala yang menyukarkan kehidupan dunia dan akherat.

Kami balik ke Putrajaya seketika untuk ambil anak yang kedua pulak di rumah, di samping hantar penumpang balik.  Kemudian baharulah bergerak ke selatan, Seremban, ke tempat pertemuan yang dijanjikan dengan kakak ku di Senawang...  di Satey Kajang Samuri.
Sepupu sengal aku, si Cila dengan mak dia join sekali. 



Ketika sampai, yang lain dah kenyang..temasuk anak bungsu aku yang dah sampai dulu dari Shah Alam.  Aduiii...lambat gak rombongan aku nih. Acara potong kek dijalankan, riuh rendah dalam restoren tu.  Order satey bekali-kali..Buat macam rumah sendiri je.  Yang penting dapat gembirakan emakku. Setelah tumpang solat Asar di rumah sepupu di Pancor Jaya...terus balik kampung hantar emak.  Maghrib di kampung.  Si Nur Zayani nak balik cepat pulak... swimming kunun. Maka malam tu jugak kami pulang ke Putrajaya.

Sampai rumah, menonton perlawanan bola sepak NS lawan Terengganu kat tv je......riuh rendah jugak dgn anak-anak...
Tahniah pasukan bolasepak NS yang akhirnya berjaya dengan Gol 2-1..bebaloi la jerit2 tu ..hehe.

Hari Ahad, hari berehat. Tak pi memana.  Muhasabah diri (ye lah tu..).  Mnyesali kemerosotan dan keterukan aku dalam boling...dalam buat apa je sekarang ni.  Mungkin dah tiba msanya aku duk diam je. Insapkan diri.

 Sekian...cerita pristiwa minggu lepas.




2 comments:

Acik Erna said...

acik..selamat hari lahir unutk omak acik..alhamdulillah..sihat lagi omak.acik..semoga omak acik dirahmati yang esa dan sihat tubuh badan.

lupekanje said...

aamin..mekasih kak..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-