Sunday, November 27, 2011

Selamat menyambut Maal Hijrah / Awal Muharam 1433

Alhamdulillah, tahun baharu umat Islam dapat kita sambut sesama.

Saya pulang ke kampung, tujuan sebenarnya nak service kereta.  Hmm...kopak jugak dekat RM200...kira murah lah tu, tukar linen tayar kereta blkg, tukar minyak itam, pomen tu ganti kan saluran2 dlm keter tu yg udah reput.  Klu kat belah KL ni, upah pkerja pun RM15 kan.  Kalu kat Kampung, RM5 je....jimat la sikit.

Sambil2 tunggu kereta di repair, saya gi jumpa kawan di Sklh kat Rantau, NS ni,  SKDAZ...jumpa geng kat sini.  Kat dewan orang ramai, kan main meriah bunyik nya, MB dtg... (alaa...rumah kg MB NS mmg kek Rantau tu...)  Diorg buat sambutan meraikan kemenangan pasukan bolasepak NS yg monang pialo Mesia aritu..Tahniah gakla dari acik ni ha..

Tapi saya tk pegi pun join kat dewan tu...cuma ngintai dari beranda sekolah tesebut.  Kawan ni dah lama tk jumpo, si Nik Salina yg kojo kat sekolah ni.  Burak sakan la dgn dia.. Pastu dia blanja lak makan kek simpang linsum...wah..sodap gak makan nasik kat warung tuh.  Gulai kampung kau...!!

Lepas selesai semua tu, saya pulang ke kampung.  Emak kata nk pegi masjid...nk gi baca doa akhir tahun dgn awal tahun.  Nak ikut jugak la.. Puan Lin pun ada sms ajak gi Masjid Putrajaya.  Sorry geng....memandangkan saya tika itu berada di kamfung... akhirnya dapat jugak mengimarahkan Masjid di kampung ku itu...

Di samping menziarahi kubur arwah atuk dan nenekku di sini. Mengambil kesempatan mensedekahkan Al Fatihah buat nenda berdua.

Kubur Arwah Tok Ambak bin Majid dan Nenek Long Siti Nor bt Salleh
Al Fatihah buat kedua mereka


Masjid Kg Linggi. (cantikkan....roner pink gitu)

Dua buah meriam bersejarah yang menjadi lambang kebanggaan di masjid ini.
Alhamdulillah...ter update juga blog ini.

Sekian.


2 comments:

  1. Alhamdulillah..oo acik dapek la baca doa kek kampung yo..akak baco sensorang yo kek rumah.hero2 ngan ayah he poi mesojid..

    ReplyDelete
  2. dapek kak..buek kesekian kalinya...dah lama dah tk baca doa akhir dan awal tahun ni reramai...
    lenkali akak join la diorg tu gi semejid..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...