Tuesday, October 25, 2011

banjir dalaman

Beberapa hari lepas (minggu lepas), pepagi, tika tiba di pejabat, kami tekejut bila dpati pejabat kami dicurahi air dari siling...apa sudah jadik?  banjir dlm bangunan.  Dokumen bayaran pun jadi mangsa basah curahan kasih sayang dari air di siling tu.  Apakah sebab hujan? atau sebab kebocoran tangki....

Acik ingatkan air dri tandas ke....weeeeeekk... sbb kuning je kat siling tu.  Tpi tiada aroma terapi yg biasa kita bau dari bilik kecil itu.  Syukur Alhamdulillah...bukan najis. Gerakan menyelamat dijalankan segera, mana yang sempat diselamatkan.

Komputer / monitor ada 3-4 yang jadik mangsa banjir ini. Mungkin ada harapan untuk dpt komputer/monitor baru untuk penolong2 akauntan nih?

Hingga ke hari ini, belum pun ada apa2 tindakan. Mungkin dalam proses kot.  Janji air tu dah tk meleleh.  Mungkin diorg nak tunggu kering dulu agaknya.  Karpet pun dah kering.  Tunggu apa lagi...? Ontah... sian pegawai2 den tu duk menumpang di tempat lain...sabar ye...ada hikmahnya di setiap kejadian.




3 comments:

Juju said...

siannya.Ujian kesabaran dari Allah swt

HappyIrfa said...

saya pula banjir dalam rumah.huhu.
nak panggil org tengok pun belum berduit sagt..tunggu dan lihat je la..letak kain je :-)

lupekanje said...

Juju,
ye ...betul. Harap diorg cepat repair mana yg patut.

HappyIrfa,
sikit klu, tk pe la letak kain. Kalu besar sikit, letak baldi, besar lagi kalu, letak la tangki air ye... moga seisi rumah tk basah. Huhu...Musim ujan ni Irfa.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-