Wednesday, August 3, 2011

Berpindah

Ini minggu lepas punya cerita.  Berpindah pejabat...dekat je.  Dari aras 6 ke aras 3.  Dah semakin rendah.  Senanglah acik nak menyelamatkan diri kalu berlaku gempa bumi lepas ni. Tak begitu?  Think positif ok....  pdhal, penat yg amat berpindah ini..tk kiralah pindah rumah ke, pindah opis ke....  pokoknya, daunnya, dahannya...penat bangat!!...saper yg penat?  Ni haaa...kuli2 bawahan tukang hangkat barang ni.  Pegawai mana la rsa penat cam kami...sbb pegawai bagi arahan jerk...huhu..tk kisah lah..keje jadik pegawai pun sgt memenatkan, sampai bawak ke rumah mikirkan kije pejabat kan??? sedangkan kami, kuli2 bawahan ni, kije stakat kat opis, balik rumah, bulih rehat.

Saper bilang gitu????  meh acik cubit skit...! Abis tu..penat2 hangkat kotak beberat tu...tk ke bawak ke rumah jugak.... !!! sengal..lenguh...teseliuh lutut...  mengidap acik weeehhh..nk tidur pun tk lena...nahan lengan, dan pinggang yg rasa cam mletup2 ngangkat bembarang tu.  Kalu ada yg ngurut tk pe ler...ni tanggung sendiri..

Kependekan cerita, tgk le gamba.  Masa hangkat kotak2 dokumen, tk sempat nk tangkap gambar.  nak kener kutuk dgn diorg ni???  hehhehe.. 
Jadi, amek gambar taim beristirehat...take five tu je..

Alhamdulillah ada pegawai yg 'belanja' makan piza Dominoes....acik makan sampai konyang bebetul...hehehe..

Eh...dah bulan poser kann..heheh..peristiwa ni berlaku sebelum poser aritu....jgn tgk lelama ini gambar.
  


 Berebut2 makan lepas angkat barang.


Berehat seketika lepas menurunkan barang dari troli...lepas angkat barang, angkat orang pulak...erkkk..



Berkat kerajinan...acik dihadiahkan cek berjumlah 7 jota ni...memula nk bagi yg 11 jota...acik tk mo...banyak sangat. Nnt kena hisab kat akherat..hehe

Setakat Mock Cheq...aperkejadahnya acik oooii..


Sajer memain, setelah penat bekerja.  Lepas ni tolong lah boss...jangan pepindah lagi....ponek kitowang taw...

Kan ke bagus kalu upah org je hangkat smua barang2 tu.....huhu..  apakan daya, kajaan makin semekin, tak mampu nk bagi kementerian peruntukan yg mencukupi utk semua tu.  Kena lah buat sendiri.  Udahlah ramai yg dah tukar jantina ....spesis lelaki dah semakin pupus.. pompuan lak kena tukar jantina buat kije lelaki...

Abih tu...klu peranakan smua jatuh, dahhh tk leh nk ngandunggg kaaann..saper yg susah?? saper nak lahirkn lagi anak2 utk pelapis pengangkat barang akan datang??? Takkan lelaki2 yg dah tukar jantina tu??? bulih????

sekian, Ampun maaf semua...
Selamat berpuasa dan beramal di bulan yang mulia ni.










5 comments:

Ms.Lilies said...

xkira la dekat je jauh cik...
perkataan pindah tu je dah bulih buat letih

lupekanje said...

terima kasih kerana amat memahami...mmg sgt meletihkan. Sampai skrg tk slesai nk unpack balik kotak2 tu.

cikTari said...

ala accik, saya bukan tak nak tolong. tapi saya takde di opis semasa kejadian. huhuhu.

secangkir madu merah said...

pindah pindah angkat angkat barang memang memenatkan.. apa2 pon penat tapi seronokkan..

selamat menjalani ibadah puasa cik

lupekanje said...

Cik Tari, tak pe ler..yg tu tk dpt dielak. Pahamm...pahamm. Acik pun tk nolong angkat barang Cik Tari..hehhe

SMM, memang seronok klu kita semua sesama kerjasama..bila tgk tempat baru tersusun, mesti rasa puas hati sgt, letih pun tk terpikir.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-