Saturday, July 23, 2011

Sesuatu itu

Dah dua minggu tk update ini blog.  Cerita yang disimpan, dah basi bekulat dah.  Mood menaip tak muncul2.  Tpi malam ni acik paksa diri gak untuk menaip.

Kat FB pun acik dah update MyNotes.... satu cerita dah lari ke sana.  Tak apa.  Masih ada kisah penghidupan acik lagi hari ini yang bulih acik semadikan kat sini pulak....baru adil kan..

Cuma acik masih dihantui virus M utk bercerita panjang kat sini... (harap2 dengan tulis stetment camni, acik akan susah nak brenti menaip lepas ni...hehe)

Senornya, setelah penat setengah hari gi jumpa kenkawan kat Selayang hari ni, acik telah digumbirakan pada malamnya...

Cer tengok gambar ni.. 
Comel kan... ni bukan lah sebenarnya idaman hati acik.  Sebab idaman hati acik tk muncul2 lagi... Namun seseorang telah menghadiahkan acik Gajet ni malam ni..Mekasih bebanyak....Sahdu kan...

Jadi, jangan diucapkan selamat tinggal pada henpon buwuk acik yang begitu banyak bejasa selama hampir 7 tawon ni... jgn ketawa..mmg ini je lah yang acik mampu pakai selama ni.  Setelah cubaan brani menggantikannya dgn sesuatu lain yang tidak asli...gagal.  Penggantinya punah, lalu perkhidmatannya dilanjutkan semula. Memang dah uzurpun, tk membenarkan tuannya bercakap lama dgnnya, pasti terputus, dgn bunyi2 serak2 basah mengiringi suara yang dikirimkan di angin lalu itu. Tpi tahu tak, telefon ni sgt berkat.  Pernah berkecai di atas jalanraya...disambung smula dan kembali berfungsi...cuma tidak sebaik waktu masih baru lah.




Tipon lama yg masih diperlukan khidmatnya. Acik sayangg kamu.






Henpon baru, walopun kecit dan murah, tapi canggih, mengikut peredaran zaman, Android ok...(brapa lama lak android akan berada di atas skrg ni..slepas iphone, BB ..symbian dan yg sblmnya?)

Acik tk pedulik dgn rupa dan harga henpon baru ni. ..ia tidak mahal seperti henpon ngkorang lain yang cecanggih dan mahal harganya... Tpi ianya sgt berharga sbb pemberian dari seseorang ini...  ingatan tu amat bernilai.  Heeeppp!!!...jgn gossip acik yang masih suci ini. 

Sebenarnya henpon ni hadiah dari Shahmah, anak acik.  Bajet yg dia ada, melayakkan model ini dan yang lain yg dia bagi option pd acik.  Akhirnya acik pilih yg ini.  Alhamdulillah.  Sempena dia dapat gaji & komisen hasil dari kerja sambilan di 2-3 tempat sepanjang 2 bulan cuti sem dia ni...dan sempena dia dapat pulak rezeki scholarship untuk semester baru dia nanti, maka dia belikan acik ni.  Dia asik kutuk henpon acik....dan tayang-tayang henpon baru dia yg dulu dibelinya hasil dari pinjaman wang umi dan nenek dia...memandangkan nenek kata tak payah bayar, maka acik diwakilkan untuk terima bayaran balik pinjaman duit nenek dia tu...hehhe..bulih?


Duit umi pun cipot je pun yg bagi dia pinjam...  tpi kan...klu nenek pun blh halalkan duit pinjaman, apa lagi lah emak dia kan.. tk sampai ati kita ni klu nk suh anak bayar balik duit yg dipinjam...rsa besalah pun ada.  Tapi acik ni bukan orang senang pun, klu taim sesak, acik memang suruh bayar balik...hahah..

Tapi sumpah, bukan acik yang suruh dia belikan acik henpon ni.  Dia sendiri yang hendak.  Dan entry ni bukanlah nak sindir anak yang lain pulak utk belikan acik hadiah lain pulak.  Bukann..bukan...klu bagi, acik ucap tima kasih.  Kalu tk bagi, acik tk kisah...tpi sindri ingat la...jgn le sampai nak makan pun tunggu acik yg siapkan sorang2 ... . reti2 lah membeli utk kita makan sesama...kita kan duk serumah...ngkorang memasing dah ada income.... kankankan...

Sekali lagi, terima kasih anakku, moga Allah murahkan lagi rezeki kamu dan adik bradik yg lain.

Sorang ibu itu menghargai pemberian dan bantuan anak yang ikhlas dan tidak diungkit2 atau dikira berapa kali.... kekadang tak disebut, tapi sgt dihargai dan ada rasa bangga gitu, cuma tk tunjuk. 
Sebagaimana sorang ibu terasa hati dengan anaknya, malas nk kira berapa kali, cuba dilupa2kan...tpi mengharapkan ada perubahannya.

Moga semua anak-anakku akan berjaya menjadi anak yang soleh dan solehah buat aku dan ayah mereka yg entah di mana tu. 

Sekian.

6 comments:

wos said...

wawwwawww!
bestnya henfon baru.
ckp dgn shahmah,
mami wos nak ambik dia jadi anak angkat.
sudi tak?

lupekanje said...

hehehe...dia kata bulih..bulihh... anak susuan pun bulih...errk.
Nnt mami wos masakkan sesedap utk dia tetiap ujung minggu..

Ms.Lilies said...

sudah hapdet!
yeayyy


yeayyy lagi ada tipon baru

lupekanje said...

ye Ms Lilies...setelah berusaha memaksa ini jari mengapdet..heheh.
Baru baik demam dan batuk...
tipon bru bulih apdet FB nnt thru android...uwaaahh...saper mau ajar ini makcik?

Acik Erna said...

acik..tahniah..dapek tipun baru..
insyaallah..berkat didikan acik..anak2 acik akan jadi anak yang soleh dan solehah.

lupekanje said...

aamin..mekasih kak erna.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-