Subuh ni acik tersadar...tersadar dari mimpi. Ngeri tak ngeri....tpi kesedaran diri.
Acik mimpi acik mati. Tapi dihidupkan semula. Lalu, dalam mimpi itu, acik berazam untuk melakukan segala kebaikan, dan menjauhkan segala kejahatan.
Subuh 3-4 hari lepas,
acik sadar, dari tidur. Lalu rasakan, bumi ini berputar. Paling ke kanan, masih berputar...paling ke kiri...juga berputar alam buanaku...
Apakah ini?
Acik katupkan mata....dalam gelap, masih tampak bumi ini berputar. Tekak mula meloya...
Air liur mula berkumpul, lalu acik gagahi bangun....ke bilik air...dan melambakkan muntah belahak....
Akibat putaran bumi yang acik rsa itu.
Selepas itu, trus ke depan monitor PC buruk ku....ku taipkan ..'bumi berpusing.'. Ku temui istilah ini... 'vertigo'..info ku perolehi juga di blog masviona dan prebet sabu.
Mula risau.
Esoknya, acik yang tk rajin ke klinik, memaksa anak membawa acik ke klinik jua. Doktor cek...suhu badan, cek mata, tekanan darah... semuanya perfect....Alhamdulillah..ok..Doktor bagi 2 jenis ubat untukkan ditelan.
Esoknya, bumi masih terasa berpusing...lalu terpaksalah acik mengorbankan cuti sehari.....beristirehat di rumah sahaja. Rumahpun dah macam kapal perang...tonggang langgang.
Zirah dah di ekspot ke Shah Alam....agaknya sdang berjuang di minggu orientasinya di menara gading itu.
Semoga kejayaan menanti beliau ini. Mudahkan urusan dan murahkan rezeki kami Ya Allah...
Esok abangnya pula...mendaftar di tempat yang sama, cuma kursus yang berlainan. Tak perlu dihantar...
ye..sebab dia boleh jaga dirinya sendiri.
Hmm..dah hampir pukul 4 pagi....aku perlu tidur..leka pula bercerita disubuh sunyi ini.. Takut esok tak sadar pula untuk keluar mencari rezeki...takut tertidur mati....ataupun terus...mati...moga matiku dalam husnul khotimah..
acik..terok tu acik..semoga acik sehat kembali..kalau acik masih pusing2 lepas makan ubat..acik tipun akak ye..kita ikhtiar..
ReplyDeleteget wel sun cik. dok umah ontok2 jgn doge2 nak kekomeh bagai...
ReplyDeletecik, kok tak dibagi sakit, kito ni tak soda. eloklah tu sakit sikit.. pahalo tu ngonang komatian. tapi kakpah doakan acik panjang umo, murah rozki.
ReplyDeletedoakanlah kakpah skali yo..
kak erna,
ReplyDeletemekasih..pusing2 sudah bekrgan..Alhamdulillah..makin tua ni, daya penahan sakit dah mula goyang kak..
Tijah,
iyo lah....tak do ngomeh bagai doh...tak cayo tgkla umah nih..hehe
Kak Pah,
aamin..tima kasih kak...nnt acik doakan kak pah lak yo..moga tambah murah jeki..boley buek bebanyak lagi sedokah jariah...